ΠΟΙΗΣΗ

ΑΓΟΥΡΑ ΦΕΓΓΑΡΙΑ

 

Mια φέτα κίτρινη, λεπτή πρόβαλε μόλις πίσω από το βουνό

Μία καμπύλη κυρτή. Ένας κύκλος ανολοκλήρωτος, λειψός.

Πώς κλείνει ένας κύκλος;   Πώς διαγράφεται η τροχιά του;   Πώς γεμίζει;

Μια αλληλουχία κύκλων ομόκεντρων, χρυσών. Η διαδρομή σου. Τα χνάρια σου. Τα πετραδάκια που ’βαλες σημάδι κατεβαίνοντας για να τα βρεις και να γυρίσεις πίσω. Ό,τι έζησες, ό,τι ζεις, ό,τι δεν έζησες και πρέπει να το ζήσεις για να φτάσεις. Αυτοί είναι οι κύκλοι σου. Οι μικροί σου κύκλοι. Οι χάσεις του φεγγαριού. Οι ημισέληνοί σου. Οι 12 άθλοι σου. Μέσα απ’ αυτούς θα πρέπει να περάσεις για να φτάσεις. Σαν το μπαλάκι στο παιχνίδι του Λούνα – Παρκ που του φράζουν το δρόμο οι κρίκοι που ’ναι βαλμένοι στη σειρά και πρέπει να τους περάσει για να βγει.

Πονάνε οι ημισέληνοι. Ματώνουν. Λειψό το φως τους. Λίγο. Μα είναι η μνήμη του ολόκληρου που δε σ’ αφήνει να παραδεχτείς την έλλειψή τους. Κάποτε έρχεται η ώρα, αν μέσα σου έχεις ζωντανή τη λαχτάρα σου να φτάσεις.

Τότε βλέπεις ότι δεν ήταν το ολόκληρο, το αδιαίρετο που γύρευες. Ήταν οι ελλείψεις σου, οι τρύπες σου που έχασκαν ορθάνοιχτες και γύρευαν την τροφή που δεν τους έδωσες για να σ’ αφήσουν να περάσεις.

Τώρα ξέρεις. Μεγαλώνει ο κύκλος σου. Γεμίζει. Κι είναι οι μαύρες τρύπες που πονάνε μέχρι να γίνουμε πανσέληνος.

 

Ελένη Στεφανοπούλου

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΕΛΕΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Γεννήθηκα στην Πάτρα. Είμαι Νομικός και συγγραφέας. Έχω επίσης παρακολουθήσει το 3ετές σεμινάριο «Ψυχοενεργειακή Προσέγγιση» της «Σύνθεσις» καθώς και το ετήσιο εξειδικευμένο σεμινάριο προσέγγισης, γνώσης και επεξεργασίας του φαινομένου του φόβου.
Το 2006 συνεργάστηκα με τον σκηνοθέτη και στιχουργό Θ. Γκόνη στα κείμενα της μουσικής παράστασης «Γουσταύος Κλάους», που παρουσιάστηκε στην Πάτρα στο πλαίσιο της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.
Για δύο περίπου χρόνια από το 2009 συνεργάστηκα  με τη διαδικτυακή πύλη για τη γλώσσα Άσπρη Λέξη» ως μέλος της λεξικογραφικής ομάδας και ήμουν επίσης μέλος της συντακτικής ομάδας στο βιβλίο «Συνηθισμένες Γλωσσικές Απορίες» (2009, εκδ. Άσπρη Λέξη) της γλωσσολόγου και καθηγήτριας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών Άννας Ιορδανίδου.
Το 2011 παρουσίασα στην Αθήνα τη μελέτη μου «Πατέρας και Λόγος/Η πατρική λειτουργία στη συγκρότηση του υποκειμένου», καθώς και στην Πάτρα μαζί με τον ψυχαναλυτή και διδάκτορα πολιτικής ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Πάνο Παπαθεοδώρου.
Το 2012 και 2013 έλαβα μέρος στα ετήσια πανιόνια συνέδρια της Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών με ανακοινώσεις μου για το έργο του Νίκου Εγγονόπουλου και Mίλτου Σαχτούρη αντίστοιχα καθώς και στο 10ο Διεθνές Πανιόνιο Συνέδριο υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Αθηνών (2014) για το έργο του Διονυσίου Σολωμού και του Φρειδερίκου Χέλντερλιν.
Τον Ιούλιο του 2013 παρουσίασα στα Πλατανίδια Πηλίου/Κτήμα Κοροβίνη το δοκίμιό μου «Κωνσταντίνος Καβάφης: Το σώμα που αφηγείται ή Η τριαδική διάσταση του καβαφικού έργου», στο πλαίσιο του σχετικού αφιερώματος που διοργανώνεται από τον Δήμο Βόλου.
Toν Mάρτιο του 2014 συμμετείχα στην παρουσίαση του μυθιστορήματος της Νάνσυ Δανέλη «Το μυστικό ταξίδι» στις εκδόσεις Γαβριηλίδη.
Το 2012 και 2015 έγιναν μία παράσταση μουσικής και λόγου σε μουσική σύνθεση της Τάνιας Σικελιανού καθώς και δύο ποιητικές βραδιές αντίστοιχα με κείμενα από την ανέκδοτη συλλογή μου «Μικρά Χερουβείμ», σκηνοθετική επιμέλεια της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Μάνιας Παπαδημητρίου και συμμετοχή του ηθοποιού Αγαπητού Μανδαλιού. Ποιήματά μου μελοποίησε ο Αιμίλιος Πολίτης.
Βιβλία: Το 2010 κυκλοφόρησε το πρώτο μου βιβλίο «Χαίρε Πέτρα» (ποιήματα και πεζά) από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια. Το 2016 ακολούθησε το συλλογικό «Σκόνη στ’ αμπέλια» μαζί με τον Νίκο Αστεριάδη και τον Κωστή Καλημέρη από τις εκδόσεις Μετρονόμος, ενώ το 2017 το «Ανάμεσα στο Ωραίο και το Υψηλό» (δοκίμια) από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη. Δοκίμιά μου έχουν δημοσιευθεί στο περιοδικό «Πόρφυρας» και στον ιστότοπο critique.gr.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Τα καλύτερα της Κατηγορίας!