ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΤΙΟ ΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

 

Συνέχεια του ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΙΔΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Η εκπαίδευση θα πρέπει να είναι η διαδικασία κατά την οποία οι νέοι θα διδάσκονται να συλλογίζονται από το αίτιο στο αποτέλεσμα και να γνωρίζουν την αιτία για την οποία ορισμένες ενέργειες τείνουν αναπόφευκτα να παράγουν ορισμένα αποτελέσματα. Επίσης, δοθέντος ενός ορισμένου συγκινησιακού και νοητικού εξοπλισμού και μίας εξακριβωμένης ψυχολογικής εκτίμησης, κάποιες τάσεις της ζωής μπορούν να προσδιοριστούν και ορισμένα επαγγέλματα και σταδιοδρομίες να προσφέρουν το ορθό περιβάλλον για ανάπτυξη καθώς κι ένα χρήσιμο πεδίο εμπειρίας.

Μερικές απόπειρες , πάνω σ’ αυτή τη γραμμή , έχουν αναληφθεί από ορισμένα κολέγια και  σχολεία σε μία προσπάθεια να εξακριβωθούν οι ψυχολογικές κλίσεις ενός παιδιού για συγκεκριμένα επαγγέλματα, αλλά η όλη προσπάθεια εξακολουθεί να είναι ερασιτεχνικής φύσης.

Όταν γίνεται πιο επιστημονικά, ανοίγει την πόρτα για την εκπαίδευση στις επιστήμες. Προσδίδει σημασία και έννοια στην ιστορία, στη βιογραφία και στη μάθηση κι έτσι, αποφεύγει τη γυμνή μετάδοση γεγονότων και την ωμή διαδικασία της μνημονικής εκγύμνασης που υπήρξε χαρακτηριστική των μεθόδων του παρελθόντος.

Η νέα εκπαίδευση θα εξετάζει το παιδί με την κατάλληλη αναφορά στην κληρονομικότητά του, στην κοινωνική του θέση, στους εθνικούς του περιορισμούς, στο περιβάλλον του και στον ατομικό του νοητικό και συγκινησιακό εξοπλισμό. Θα επιδιώκει να του ανοίξει διάπλατα ολόκληρο τον κόσμο της προσπάθειας, υποδείχνοντας ότι τα προφανή εμπόδια στην πρόοδο δεν είναι παρά μόνο κεντρίσματα για ανανεωμένη προσπάθεια.

Να το «οδηγήσει έξω» (η αληθινή έννοια της λέξης εκπαίδευση) από κάθε περιοριστική συνθήκη και να το γυμνάσει να σκέφτεται με όρους της εποικοδομητικής ιδιότητας να είναι πολίτης του κόσμου. Η ανάπτυξη και η ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη θα τονίζονται.

Ο εκπαιδευτής του μέλλοντος θα προσεγγίζει το πρόβλημα της νεότητας από τη σκοπιά της ενστικτώδους αντίδρασης των παιδιών, της διανοητικής τους ικανότητας και της ενορατικής τους δυναμικότητας.

Στη νηπιακή ηλικία και στις πρώτες σχολικές τάξεις, θα παρακολουθείται και θα καλλιεργείται η ανάπτυξη των ορθών ενστικτωδών αντιδράσεων. Στις μετέπειτα τάξεις, που αντιστοιχούν στα γυμνάσια, θα τονίζεται η διανοητική ανέλιξη και ο έλεγχος των νοητικών διαδικασιών, ενώ στα κολέγια και στα πανεπιστήμια θα γαλουχείται η ανέλιξη της ενόρασης, η σημασία των ιδεωδών και των ιδεών και η ανάπτυξη της αφηρημένης σκέψης και αντίληψης.

Η τελευταία φάση θα στηρίζεται γερά πάνω στην προηγούμενη στέρεη διανοητική θεμελίωση.

Αυτοί οι τρεις παράγοντες – ένστικτο, διανόηση κι ενόραση – παρέχουν τους βασικούς τόνους για τα τρία εκπαιδευτικά ιδρύματα μέσω των οποίων θα περνά κάθε νεαρό άτομο και μέσω των οποίων περνούν σήμερα πολλές χιλιάδες.

Πηγή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.