ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΠΩΣ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ Ο ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΝΟΥΣ;

 

ΠΩΣ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ Ο ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΝΟΥΣ;

 

Συνέχεια του άρθρου ΙΚΑΝΟ ΝΑ ΚΡΟΥΕΙ ΤΟΝ ΤΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Ποία είναι η διαδικασία της ανέλιξης της διάνοιας στον άνθρωπο και πώς εκδηλώνεται ο ανώτερος νους, αν εκδηλώνεται καθόλου στα χρόνια της ανάπτυξης;

Μία αλληλοδιαδοχή της ανάπτυξης θα μπορούσε σύντομα και ανεπαρκέστατα να καταγραφεί ως εξής, βασισμένη στη διαδικασία της ανέλιξης του ανθρώπινου όντος:

  • Ανταπόκριση στην κρούση, η αίσθηση του βρέφους ξυπνά. Αρχίζει ν’ ακούει και να βλέπει.
  • Ανταπόκριση στην κατοχή και τη φιλοκτημοσύνη. Το παιδί αρχίζει να οικειοποιείται, αποκτά συνείδηση κι αρπάζει για τον προσωπικό εαυτό.
  • Ανταπόκριση στο ένστικτο, που κυριαρχεί στη ζωώδη φύση της επιθυμίας, και στις ανθρώπινες τάσεις.
  • Ανταπόκριση στην ομάδα. Το παιδί αποκτά επίγνωση του περιβάλλοντός του και του γεγονότος ότι είναι ακέραιο μέρος του όλου.
  • Ανταπόκριση στη γνώση. Αυτή αρχίζει με τη μετάδοση πληροφοριακών γεγονότων και με την ταυτόχρονη καταχώρηση, στη μνήμη, των γεγονότων αυτών. Έτσι αναπτύσσεται το ενδιαφέρον, η συσχέτιση, η σύνθεση και η εφαρμογή στις πιεστικές ανάγκες της ζωής.
  • Ανταπόκριση στην έμφυτη ανάγκη για έρευνα. Αυτή οδηγεί στο πείραμα στο φυσικό πεδίο, στην ενδοσκόπηση στο συγκινησιακό πεδίο και στη διανοητική μελέτη, που φέρνει το νου σε κάποια κατάσταση δραστηριότητας.
  • Ανταπόκριση στην οικονομική και στη σεξουαλική πίεση ή στο νόμο της επιβίωσης. Αυτή τον αναγκάζει να χρησιμοποιήσει τον εξοπλισμό και τη γνώση του και να πάρει τη θέση του σαν ένας παράγοντας στην ομαδική ζωή και να προάγει την ευημερία της ομάδας με κάποια μορφή δραστηριότητας και με τη διαιώνιση του είδους.
  • Ανταπόκριση στην καθαρά διανοητική επίγνωση. Αυτή οδηγεί σε μία συνειδητή ελεύθερη χρήση του νου, στην ατομική σκέψη, στη δημιουργία μορφών – σκέψεων και τελικά στον σταθερό προσανατολισμό του νου σ’ ένα ευρύτερο πεδίο αντίληψης κι επίγνωσης. Αυτές οι διευρύνσεις συνείδησης φέρνουν τελικά έναν καινούργιο παράγοντα στο πεδίο της εμπειρίας.
  • Ανταπόκριση στο Στοχαστή ή την Ψυχή. Με την αποτύπωση αυτής της ανταπόκρισης ο άνθρωπος εισέρχεται στο βασίλειό του. Το άνω και το κάτω γίνονται ένα. Οι αντικειμενικοί και οι υποκειμενικοί κόσμοι ενώνονται. Η Ψυχή και ο μηχανισμός της λειτουργούν σαν μία μονάδα.

 

Συνεχίζεται …

 

Πηγή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

photo regardsdefemme.canalblog.com

 

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο