ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΟΛΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Ολοένα και περισσότερο, η εκπαίδευση θα πρέπει ν’ ασχολείται με τις ολότητες της ζωής καθώς και με τις λεπτομέρειες της καθημερινής ζωής του ατόμου. Το παιδί, σαν άτομο, θ’ αναπτύσσεται και θα εξοπλίζεται, θα εκγυμνάζεται και θα δραστηριοποιείται και θα διδάσκεται, κατόπιν, τις ευθύνες του προς το σύνολο και την αξία της συμπεριφοράς που μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην ομάδα.

Είναι ίσως κοινοτυπία να πούμε ότι η εκπαίδευση θα πρέπει ν’ ασχολείται απαραίτητα με την ανάπτυξη των δυνάμεων της λογικής του παιδιού κι όχι κυρίως –όπως κάνει σήμερα– με την εκγύμναση της μνήμης και με την παπαγαλίστικη καταγραφή γεγονότων και ημερομηνιών και αναφωμοίωτων πληροφοριών.

Η ιστορία της ανάπτυξης των ανθρώπινων αντιληπτικών ικανοτήτων, κάτω από διαφορετικές εθνικές και φυλετικές συνθήκες, έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Οι εξέχουσες φυσιογνωμίες της ιστορίας, της λογοτεχνίας, της τέχνης και της θρησκείας θα μελετηθούν ασφαλώς από τη σκοπιά της προσπάθειάς τους και της καλής ή κακής επιρροής τους πάνω στην εποχή τους. Θα εξεταστεί ακόμη η ποιότητα και ο σκοπός της ηγεσίας τους.

Έτσι το παιδί θ’ απορροφά έναν τεράστιο όγκο ιστορικών πληροφοριών, δημιουργικής δραστηριότητας και ιδεαλισμού και φιλοσοφίας, όχι μόνο με τη μέγιστη ευκολία, αλλά με μία μόνιμη επίδραση πάνω στο χαρακτήρα του.

Η εξακολούθηση της προσπάθειας, τα αποτελέσματα της αρχαίας παράδοσης πάνω στον πολιτισμό, τα θετικά και τ’ αρνητικά συμβάντα και η αλληλεπίδραση των ποικίλων όψεων της κουλτούρας και του πολιτισμού θα έρχονται στην προσοχή του και η στεγνή πληροφόρηση, οι ημερομηνίες και τα ονόματα θ’ αγνοούνται. Όλοι οι κλάδοι της ανθρώπινης γνώσης θα μπορούσαν, με αυτό τον τρόπο, ν’ αναβιώσουν και να φτάσουν σ’ ένα νέο επίπεδο εποικοδομητικής χρησιμότητας.

Υπάρχει ήδη μία συγκεκριμένη τάση προς αυτή την κατεύθυνση και είναι σωστή και υγιής. Το παρελθόν της ανθρωπότητας, σαν το θεμέλιο των τωρινών γεγονότων, και το παρόν, σαν ο αποφασιστικός παράγοντας του μέλλοντος, θ’ αναγνωρίζονται συνεχώς και περισσότερο κι έτσι θα προκύψουν μεγάλες κι αναγκαίες αλλαγές στην ανθρώπινη ψυχολογία.

Πηγή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.