ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ (ΜΕΡΟΣ Α)

lifehub-anthropos-filosofia-2

ΑΦΑΡΜΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ
ΥΓΕΙΑ – ΑΡΡΩΣΤΙΑ – ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Γράφει ο Ηλίας Λ. Κατσιάμπας (*),
μαθητής του Νικολάου Μαργιωρή (**)
Tηλ. & Φαξ: 24310 – 75505 & 6974 – 580768
Web Site: http://www.omakoio.gr, http://omakoio.blogspot.com
E-mails: omakoio@omakoio.gr or omakoeio@gmail.com

    A΄ ΜΕΡΟΣ

Οι όροι που χαρακτηρίζουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην θεραπεία του ανθρώπου είναι κυρίως τρεις: Η Εναλλακτική Ιατρική, η Εναλλακτική – Αφάρμακη Θεραπευτική και η Εσωτερική Θεραπευτική ή Χειροπλαστική Ασκληπιακή Θεραπευτική.
Εάν μάλιστα επιχειρούσαμε μια πρόχειρη (πρώτη) ταξινόμηση θα λέγαμε ότι σ’ ένα ποσοστό υπάρχει μία αλληλοδιείσδυση των θεραπειών που κατατάσσονται στους παραπάνω γενικούς τίτλους.
Αλλά ας δούμε τι περίπου θεραπευτικά συστήματα περιλαμβάνουν οι παραπάνω όροι:
Οι κυριότεροι λοιπόν τρόποι μη συμβατικής ή αλλιώς εναλλακτικής ιατρικής είναι, ο Κινέζικος Βελονισμός (εξασκείται ως επίσημη θεραπευτική μέθοδος σ’ όλη σχεδόν την Ασία στα νοσοκομεία από ειδικευμένους ιατρούς και από χρόνια πλέον και στην Δύση), η Οστεοπαθητική (εξασκείται με μασάζ και φθάνει σε ισχυρούς χειρισμούς των περιοχών που υπάρχει το πρόβλημα), η Χειροπρακτική (υποστηρίζει ότι οι παθήσεις δεν προέρχονται από κακή διάταξη των οστών, αλλά από κακή λειτουργία του νευρικού συστήματος, ακόμα οι θεραπευτές στρέφουν την προσοχή τους σ’ ένα μόνο μέρος του σώματος, άρθρωση, μυ, οστό, η Ομοιοπαθητική (βασίζει την θεραπεία στην χορήγηση μικρών δόσεων ποικίλων ουσιών, που αν χορηγηθούν σε μεγάλες δόσεις σε υγιή άτομα θα προκαλέσουν τα συμπτώματα της νόσου, επίσης η ουσία που θα χορηγηθεί επιλέγεται με βάση την σωματική και ψυχική «φύση» του αρρώστου, όπως αυτή προσδιορίζεται με κατάλληλη εξέταση), η Φυσιοπαθητική (θεραπευτική χωρίς φάρμακα που βασίζεται στην ιδέα ότι κάθε πάθηση προκαλείται από κακή δίαιτα ή λανθασμένο τρόπο ζωής, και επιβάλλει διόρθωσή τους – μασάζ κ.λ.π.), η θεραπευτική με βότανα (είναι πανάρχαια και αρκετά φάρμακα της Ορθόδοξης Ιατρικής έχουν προέλθει απ’ αυτή, αντίθετα όμως με την Ορθόδοξη Ιατρική τα βότανα χρησιμοποιούνται εδώ στην φυσική τους μορφή και όχι ως καθαρές και ενισχυμένες ουσίες και έχουν λιγότερες παρενέργειες -τα βότανα χρησιμοποιούνται ως αφεψήματα, διαλύματα, χάπια ή κρέμες-), η Αρωματοθεραπεία, η Μουσικοθεραπεία, η Χρωμοθεραπεία, η Αγιουρβέδα (είναι η «επιστήμη της ζωής» για θεραπεία, πρόληψη και μακροζωία. Η επιστήμη αυτή περιλαμβάνει σαν επιμέρους θεραπευτικές μεθόδους την σωστή διατροφή, την βοτανοθεραπεία, την αρωματοθεραπεία, την χρωμοθεραπεία, την θεραπεία με κρυστάλλους, την γιόγκα, το μασάζ και την προσευχή), η Συγκινησιακή ή Θρησκευτική παράκληση ή ακόμα και προσευχή δίπλα στον ασθενή για ενδυνάμωση της Πίστης του στην θεραπεία, η Ιαπωνική Σιάτσου (είναι η πιο διαδεδομένη μέθοδος θεραπείας παγκοσμίως και βασίζεται στην δακτυλοπίεση επί συγκεκριμένων σημείων για ξεμπλοκάρισμα της βιοενέργειας), το Ρέικι (βασίζεται στην βιοενεργειακή επίσης θεωρία), η Υποβολή, η Αρχαία Ελληνική Ασκληπιακή Μάλαξη, η Στατική Θεραπευτική, η Κινητική Θεραπευτική, η Δακτυλοκτύπηση, η Γλωσσοθεραπεία, ο Υπνωτισμός, η Ρεφλεξολογία, η Εικονοπλαστική, η Κρίγια Γιόγκα (μέθοδος σωματικής και νοητικής θεραπείας), η Ράτζα Γιόγκα (περιέχει 8 στάδια – αναβαθμίδες θεραπείας σώματος και Νου), η μίξη πολλών από τις παραπάνω μεθόδους, καθώς και άλλες πολλές που είναι αδύνατον να καταγραφούν όλες σε ένα εισαγωγικό άρθρο.
Ας κάνουμε τώρα μία απαραίτητη, όχι όμως και υποχρεωτική, διάκριση μεταξύ των τριών όρων που αναφέραμε παραπάνω, ώστε να παρακολουθήσουμε με μεγαλύτερη σαφήνεια και κατανόηση τα κυριότερα θεραπευτικά συστήματα και τον τρόπο που εξασκούνται. Δηλαδή της Εναλλακτικής Ιατρικής, της Αφάρμακης Θεραπευτικής και της Εσωτερικής Θεραπευτικής.
Η Εναλλακτική Ιατρική βασίζεται σε πρακτική γνώση που ακολούθησε τελείως διαφορετικό τρόπο προσέγγισης του ανθρώπου και των παθήσεων που τον καταβάλλουν, με τη μόνη διαφορά ότι στον τρόπο εξάσκησής της παρεμβαίνει συνήθως ένας τρίτος παράγοντας, όπως είναι η βελόνα για τον βελονισμό, οι συσκευές ηλεκτροβελονισμού, το αραιωμένο φάρμακο για τους ομοιοπαθητικούς, κ.λ.π. Γενικά -χωρίς να αποτελεί απαραβίαστο κανόνα- στην Εναλλακτική Ιατρική θα μπορούσαμε να κατατάξουμε κάθε παρέμβαση που δεν είναι εξ’ ολοκλήρου «κατά φύση» και χρησιμοποιεί ενδιάμεσα μέσα (συσκευές, βελόνες, ομοιοπαθητικά σκευάσματα κ.λ.π.).
Η Αφάρμακη Θεραπευτική στηρίζεται -όπως λέει και η λέξη- στην απόλυτη απομάκρυνση από οποιοδήποτε είδος φαρμάκου. Περιορίζεται λοιπόν στην φυσιοπαθητική, στην βοτανοθεραπεία, στους χειρισμούς των οστεοπαθητικών και χειροπρακτών και στις πρακτικές μεθόδους χειροπλαστικής θεραπευτικής. Έρχεται δηλαδή ακόμα πιο κοντά στην φύση και στους φυσικούς τρόπους επαφής και αντιμετώπισης των θεμάτων υγείας, σε μια περισσότερο «κατά φύση» αντιμετώπιση και δια φυσικής επαφής παρέμβαση.
Τέλος η Εσωτερική Θεραπευτική βασίζεται εξολοκλήρου στην Εσωτερική Δύναμη -εξ’ ού και η λέξη- του ανθρώπου κι αυτήν προσπαθεί να ενεργοποιήσει. Πιο απλά βασίζεται στον αμεταχείριστο ενεργειακό δυναμισμό που όλοι έχουμε μέσα μας. Αυτό γίνεται είτε με την μορφή της ετεροθεραπείας, είτε πιο ολοκληρωμένα και δημιουργικά για τον καθένα μας με την αυτοθεραπεία. Εδώ συναντούμε τα περισσότερα φυσικά συστήματα θεραπευτικής όπως την Σιάτσου, την Ρεφλεξολογία, την Υποβολή, την αρχαία Ασκληπιακή Εγκοίμηση (σύγχρονος υπνωτισμός), την Εικονοπλαστική, την Στατική Θεραπευτική, την Γιόγκα και πολλά άλλα.
Μια απαραίτητη σημείωση που πρέπει να γίνει είναι ότι όλα αυτά τα εναλλακτικά συστήματα ετεροΐασης ή ακόμα και αυτοΐασης του ανθρώπου δεν λειτουργούν ενάντια στην ορθόδοξη ιατρική αντιμετώπιση, αλλά έρχονται να συμπληρώσουν και να βοηθήσουν την ανθρώπινη φύση που τα έχει ανάγκη.
Για παράδειγμα γνωρίζουμε πολύ καλά από την ψυχολογία ότι υπάρχουν δύο βασικές φύσεις ανθρώπων. Η εξωστρεφική και η εσωστρεφική. Η μεν εξωστρεφική βρίσκει πιο άμεσα και αποτελεσματικά την θεραπεία της με την επίσημη ιατρική μέθοδο. Αντίθετα η εσωστρεφική ευθυγραμμίζεται πάρα πολύ καλά με τις εναλλακτικές μεθόδους θεραπείας. Είναι δηλαδή και ζήτημα ιδιοσυγκρασίας που κάποιος -βάσει της φύσης του- συνεργάζεται καλύτερα, ανοίγεται περισσότερο και εμπιστεύεται τον εαυτό του στην μία ή την άλλη πλευρά.
Ακόμα -κατά κανόνα- κανένας σωστός εναλλακτικός θεραπευτής δεν αναλαμβάνει την αντιμετώπιση κάποιου προβλήματος υγείας εάν πρώτα δεν έχει στα «χέρια του» μια ξεκάθαρη επίσημη ιατρική διάγνωση για το πρόβλημα ή τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ασθενής, ώστε να οδηγηθεί στον καλύτερο δυνατό τρόπο με τον οποίο θα βοηθήσει τον πάσχοντα.

Σημείωση: Τα Ομακοεία Τρικάλων και Θεσσαλονίκης είναι Νεοπυθαγόρειες Φιλοσοφικές Σχολές που διδάσκουν την Εσωτερική – Μεταφυσική Φιλοσοφία, την Γιόγκα και την Εσωτερική Θεραπευτική σε όλους τους βασικούς κλάδους της.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Lifehub

Το LifeHub είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα ενημέρωσης, πληροφόρησης, δικτύωσης και συνεργασίας με ανθρώπους που ενδιαφέρονται και αγαπούν το χώρο της ολιστικής θεραπευτικής. Μέσα από το LifeHub μπορείτε να επικοινωνήσετε τις ιδέες σας, να αντλήσετε πληροφόρηση από καταξιωμένους συνεργάτες στο χώρο, να βρείτε καλές πρακτικές για την καθημερινή σας ζωή, να εμπνευστείτε από ιστορίες επιτυχίας ή αποτυχίας, να γνωρίσετε ανθρώπους από την Ελλάδα και το εξωτερικό, να παρευρεθείτε σε διάφορες εκδηλώσεις και σεμινάρια. Απολαύστε μια πηγή πλούσια σε πληροφορίες και άρθρα!

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο