ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΥΠΝΟΥ

 

Η σπουδαιότητα του καλού ύπνου φαίνεται από το ότι περνούμε περίπου το 1/3 της ζωής μας στην «αγκαλιά του Μορφέα». Με την έλλειψή του έχουν συνδεθεί πολλές παθολογικές καταστάσεις όπως χρόνιες καρδιακές παθήσεις, μεταβολικές διαταραχές ακόμα και καρκίνος.

Ο επαρκής και σωστά χρονικώς τοποθετημένος ύπνος είναι βασικός για:

Τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου

Ο ύπνος έχει αποδειχθεί ότι είναι σημαντικός για τη βελτίωση της ικανότητας εκμάθησης, την επίλυση προβλημάτων, τον έλεγχο των συναισθημάτων, τη δημιουργικότητα και την ικανότητα συγκέντρωσης.

Την υγεία της καρδιάς

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο οργανισμός επιδιορθώνει τις φυσιολογικές φθορές που λαμβάνουν χώρα στην καρδιά και τα αγγεία. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η έλλειψη ύπνου συνδέεται με παθήσεις όπως η νόσος των νεφρών, η υπέρταση, ο διαβήτης και η εκδήλωση εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τη λειτουργικότητα των ορμονών

Οι ορμόνες που επηρεάζονται από την έλλειψη ύπνου, είναι η γκρελίνη η οποία αυξάνει το αίσθημα της πείνας και η λεπτίνη η οποία προκαλεί κορεσμό. Πιο συγκεκριμένα, αυξάνεται η γκρελίνη με αποτέλεσμα την εμφάνιση φαινομένων «λιγούρας» τα οποία μας ωθούν να τρώμε περισσότερο (και κακής ποιότητας φαγητό) και να κερδίζουμε λίπος. Επίσης αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με αποτέλεσμα την εμφάνιση προ-διαβήτη, ακόμα και διαβήτη. Όταν κοιμόμαστε επαρκώς, το ορμονικό σύστημα είναι ισορροπημένο.

Ενίσχυση ανοσοποιητικού

Η έλλειψη ύπνου υποβαθμίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος με αποτέλεσμα την αύξηση των λοιμώξεων, ενώ επηρεάζεται αρνητικά η ερωτική επιθυμία και η γονιμότητα.

Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι η επιλογή του κατάλληλου στρώματος για ύπνο. Καθοριστικός επίσης είναι ο ρόλος του περιβάλλοντος του υπνοδωματίου. Ο χαμηλός φωτισμός (πριν τον ύπνο) είναι θεμελιώδης για την επίτευξη της χαλάρωσης, ενώ η θερμοκρασία πρέπει να είναι άνετη (μέχρι το πολύ 21-22ο C).

Συνίσταται η αποφυγή κατανάλωσης διεγερτικών ουσιών πριν τον ύπνο (καφεΐνη, νικοτίνη κλπ), ενώ καλό είναι να πηγαίνουμε για ύπνο κάθε βράδυ την ίδια ώρα ώστε να μη διαταράσσεται το βιολογικό ρολόι του οργανισμού.

 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΑΡΑΔΗΜΟΣ

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΑΡΑΔΗΜΟΣ

Διεύθυνση: Φυγαλείας 60, 11147 Γαλάτσι
Τηλεφωνο: 6986267188

Σπουδές

2016 – 2017
Σπουδές στη Ρεφλεξολογία Άκρου Πόδα στο Natural Health Science

2005 – 2007
Μεταπτυχιακές Σπουδές στη Διαχείριση Ποιότητας και Διασφάλιση Υγιεινής Τροφίμων
στο Τμήμα Επιστήμης / Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

1996 – 2002
Πτυχίο Βιολόγου στο Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Σεμινάρια – Πρακτικές

4 – 5/3/2017
Σεμινάριο Ορθομοριακής Διατροφικής Ιατρικής της Ελληνικής Εταιρείας Ορθομοριακής Διατροφικής Ιατρικής

2017 – σήμερα
Θεραπευτής Κοσμοενεργειακής
Θεραπευτής Mvoce & 50 Seals 1st Level

https://www.facebook.com/nikolaos.daradimos

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.