ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ

 

Συνέχεια του άρθρου ΟΙ ΝΟΗΤΙΚΕΣ ΟΨΕΙΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Μεγάλη έμφαση δίνεται σήμερα στην εκπαίδευση, συντονιστική, συσχετιστική, ψυχολογική κι επαγγελματική. Σ’ αυτή πρέπει να προστεθεί η παλιά μέθοδος της εξάσκησης της μνήμης και η απόπειρα, είτε να εμποτιστεί ο νους του παιδιού με τη θρησκεία, είτε να παραληφθεί αυτή σκόπιμα.

Η σύγχρονη εκπαίδευση υπήρξε κυρίως ανταγωνιστική, εθνικιστική και συνεπώς χωριστική. Γύμνασε το παιδί να θεωρεί τις υλικές αξίες σαν πιο σημαντικές, να πιστεύει ότι το δικό του έθνος είναι το πιο σημαντικό κι ότι κάθε άλλο έθνος είναι δευτερεύουσας σημασίας.

Έθρεψε την έπαρση και καλλιέργησε την πίστη ότι ο όμιλός του και το έθνος του είναι απείρως ανώτεροι από άλλους λαούς κι ανθρώπους.

Διδάχτηκε επομένως να είναι ένα μονόπλευρο άτομο με εσφαλμένη διευθέτηση των παγκόσμιων αξιών του και με θέσεις απέναντι στη ζωή, που διακρίνονται από πόλωση και προκατάληψη.

Δίδαξαν στο παιδί τις αρχές των τεχνών, για να το καταστήσουν ικανό να λειτουργεί με την απαιτούμενη απόδοση σ’ έναν ανταγωνιστικό χώρο και στο ιδιαίτερο επαγγελματικό του περιβάλλον. Το διάβασμα, το γράψιμο και η εκτέλεση στοιχειώδους αριθμητικής θεωρούνται σαν ελάχιστες απαιτήσεις.

Η γνώση μερικών γεγονότων του παρελθόντος, ιστορικών, γεωγραφικών φιλολογικών, φιλοσοφικών κι επιστημονικών, προστίθεται ομοίως σε πολλές χώρες και για ορισμένες τάξεις ανθρώπων.

Το γενικό επίπεδο της διεθνούς πληροφόρησης είναι υψηλό, αλλά συνήθως, μεροληπτικό κι επηρεασμένο, είτε από θρησκευτικές προκαταλήψεις, είτε από εθνικές, ώστε να χρησιμεύει για να γίνει ο άνθρωπος ένας πολίτης της χώρας του, αλλά όχι ένα ανθρώπινο πλάσμα με διεθνείς σχέσεις. Η παγκόσμια υπηκοότητα δεν τονίζεται.

Η μεταδιδόμενη διδασκαλία διεγείρει τη λανθάνουσα μαζική συνείδηση του παιδιού κι εφελκύει τη μνήμη (φυλετική κι ατομική) με τη μετάδοση γεγονότων, τα περισσότερα των οποίων δεν σχετίζονται με την καθημερινή ζωή.

Αυτά τα γεγονότα θα μπορούσαν να βοηθήσουν, αν χρησιμοποιούνταν σαν σπερματικές σκέψεις στο διαλογισμό, για ν’ αναρρώσουν τα παιδιά από τη φυλετική συνείδηση και μνήμη, όχι μόνο της ιστορίας του έθνους αλλά και της γενικής ιστορίας του παρελθόντος.

Αυτό αναφέρεται για να τονιστεί ο κίνδυνος της υπερβολικής έμφασης πάνω στο παρελθόν, γιατί αν αυτή γινόταν σε πλατιά κλίμακα θα μπορούσε να αποβεί καταστρεπτική.

 

Πηγή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

photo thedailyenlightenment

 

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.