ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ;

 

Συνέχεια του άρθρου ΘΑ ΠΡΟΦΥΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Ένας από τους άμεσους εκπαιδευτικούς αντικειμενικούς σκοπούς πρέπει να είναι η απάλειψη του ανταγωνιστικού πνεύματος και η αντικατάστασή του με τη συνεργατική συνείδηση. Εδώ προβάλλει αμέσως η εξής ερώτηση:

Πώς μπορεί να επιτύχει κανείς κάτι τέτοιο και ταυτόχρονα να πραγματοποιήσει ένα υψηλό επίπεδο ατομικής επίτευξης; Μήπως δεν είναι ο ανταγωνισμός το κύριο κέντρισμα για κάθε προσπάθεια; Αυτό ως τώρα ήταν έτσι, αλλά δεν χρειάζεται να είναι πια.

Σήμερα, το μέσο παιδί, για τα πρώτα πέντε ή έξι χρόνια της ζωής του, είναι το θύμα της άγνοιας ή του εγωισμού ή της έλλειψης ενδιαφέροντος των γονιών του. Συχνά του υποβάλλεται να μένει ήσυχο ή να στέκει απόμερα γιατί οι γονείς του είναι απασχολημένοι με τις δικές τους υποθέσεις και δεν του διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο, απασχολημένοι με επουσιώδη θέματα, συγκρινόμενα με το σημαντικό και ουσιώδες έργο της προσφοράς στο παιδί τους μίας σωστής αφετηρίας πάνω στην ατραπό της ζωής σ’ αυτή την ενσάρκωση.

Έτσι το παιδί αφήνεται στις δικές του δυνάμεις ή σ’ εκείνες κάποιας ανίδεης παιδαγωγού, σ’ ένα στάδιο κατά το οποίο ένα καταστρεπτικό μικρό θηρίο θα έπρεπε να εξελιχθεί σ’ έναν εποικοδομητικό μικρό πολίτη. Σέρνεται από εδώ κι από εκεί, ανάλογα με τις ιδιοτροπίες και τα ενδιαφέροντα των γονέων και στέλνεται στο σχολείο μ’ ένα αίσθημα ανακούφισης από μέρους τους, για να το κρατούν απασχολημένο.

Στο σχολείο, είναι συχνά κάτω από τη φροντίδα κάποιου ανίδεου, αν και καλοπροαίρετου ατόμου, του οποίου τα καθήκοντα είναι να διδάξει τα στοιχεία του πολιτισμού – μία κάποια επιπόλαιη στάση που θα πρέπει να χαρακτηρίζει τις σχέσεις του με τον κόσμο – μία ικανότητα να διαβάζει, να γράφει και ν’ αριθμεί και μία πραγματικά στοιχειώδη γνώση ιστορίας και γεωγραφίας.

Τότε όμως το κακό έχει γίνει και η μορφή που οι μεταγενέστερες εκπαιδευτικές διαδικασίες μπορούν να πάρουν, από την ηλικία των ένδεκα και πάνω, είναι μικρής σημασίας.

Έχει επιτευθχεί πλέον ένας προσανατολισμός, έχει εδραιωθεί μία στάση και έχει αποτυπωθεί βίαια μία μορφή συμπεριφοράς που δεν βασίζεται πάνω στις πραγματικότητες των ορθών σχέσεων

Πηγή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.