ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

 

Συνέχεια του άρθρου Η ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΗ ΒΛΑΒΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

  • Μία ατμόσφαιρα διευθετημένης δραστηριότητας, όπου το παιδί θα μπορεί να μάθει τα πρώτα στοιχεία της ευθύνης. Τα παιδιά που έρχονται σ’ ενσάρκωση αυτό τον καιρό και που μπορούν να επωφεληθούν από το νέο τύπο εκπαίδευσης, βρίσκονται κατ’ ανάγκη στο καθαυτό κατώφλι της ψυχικής συνείδησης. Μία από τις πρώτες ενδείξεις τέτοιας επαφής με την ψυχή είναι μία ταχύτητα αναπτυσσόμενη αίσθηση ευθύνης. Αυτό θα έπρεπε να το λαβαίνουμε προσεκτικά υπ’ όψιν, γιατί η ανάληψη μικρών καθηκόντων και ο συμμερισμός των ευθυνών είναι ένας δυναμικός παράγοντας για τον προσδιορισμό του χαρακτήρα ενός παιδιού και του μελλοντικού του επαγγέλματος.
  • Μία ατμόσφαιρα κατανόησης, όπου το παιδί θα είναι πάντοτε βέβαιο ότι οι λόγοι και τα κίνητρα των πράξεών του θ’ αναγνωρίζονται και ότι, εκείνοι που είναι οι γηραιότεροι σύντροφοί του, θ’ αντιλαμβάνονται πάντοτε τη φύση των κινητήριων παρορμήσεών του, ακόμη κι αν δεν εγκρίνουν πάντα τις δραστηριότητές του.

Πολλά από τα πράγματα που κάνει το μέσο παιδί, δεν αποτελούν καθαυτά θέμα αταξίας ή κακής προαίρεσης. Συχνά παρακινείται από ένα ανατρεπτικό ερευνητικό πνεύμα, από την επιθυμία ν’ ανταποδώσει τα ίσα για κάποια αδικία, από μία ανικανότητα να χρησιμοποιήσει σωστά το χρόνο και από την παρόρμηση να προσελκύσει την προσοχή.

Η τελευταία αυτή παρόρμηση είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της αυτοσυνείδησης αλλά και κάτι που χρειάζεται κατανόηση κι εξαιρετικά προσεκτική καθοδήγηση.

Είναι η παλαιότερη γενιά που καλλιεργεί στο παιδί ένα πρώιμο και εντελώς άχρηστο αίσθημα ενοχής, αμαρτίας και λάθους. Δίνεται μεγάλη έμφαση πάνω σ’ ευτελή μικροπράγματα, τα οποία δεν αποτελούν πραγματικά λάθη, αλλά είναι ενοχλητικά για τους γονείς ή τους δασκάλους.

Έτσι η αληθινή αίσθηση του λάθους (που είναι η αναγνώριση της αποτυχίας στη διατήρηση ορθών σχέσεων με την ομάδα) αποκρύβεται και δεν αναγνωρίζεται για ότι πραγματικά είναι. Οι πολλές μικρές αμαρτίες που επιβάλλονται στο παιδί με τη συνεχή επανάληψη του “ΟΧΙ”, με τη χρήση της λέξης “άτακτο” και που κυρίως βασίζονται στην αποτυχία των γονιών για κατανόηση, δεν έχουν πραγματική σπουδαιότητα.

Αν αυτές τις όψεις της παιδικής ηλικίας τις χειριστούμε σωστά, τότε τα αληθινά σφαλερά πράγματα, οι παρεμβάσεις στα δικαιώματα των άλλων, η επιβολή της ατομικής επιθυμίας πάνω στις ανάγκες της ομάδας ή η ζημία των άλλων με σκοπό την επίτευξη προσωπικού κέρδους, θα προβάλλουν στη σωστή προοπτική και στο σωστό χρόνο.

Πηγή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.