NLP

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ;

lifehub-nlp-3

Have you noticed that there are people around us that we like, that are the same as you and we love them but there are those as well who awake some “negative” emotions in us. You must have heard from your friends a lot of times expressions like these:
“I don’t like people who are late at the appointmens”
“I can’t stand people telling lies”
“I don’t like those ” Mr. KnowEverything” persons
“I can’t bear her…”
“I can’t I don’t …”
And just because of these negative emotions we sometimes spoil our day, we loose our mood or perhaps our contacts or relationship. Imagine someone you can’t stand at work, every day, as a client or as a partner or as a boss, where you don’t have any other choice but to deal and to work with him. Can you let him ruin your day or your mood? Every day? With less words we need to do something about this situation, don’t we?

Provocative psychology sais we have to accept the things that cause our tension or negative emotions in order to minimize them. In some way it reminds homeopathic approach to the problems. To get better or recover from a symptom and have antibodies in the blood one should take in a certain amount of the “disease” or with other words take in a certain amount of a substance that cause the symptom. The key words here are a ‘certain amount’ and ‘accept’. Sounds like a vaccination but with different circumstances. Curcumstances of relationship and re-actions. We can’t fight continuously with people around us, but as long as we see some of them negatively we lose our strength and time without taking any steps towards harmony or understanding. Negative in this case is with the meaning that we refuse sometimes to accept people as they are. Because we see mistakes of others but can’t see ours. What can we do about it or can we see other’s more calm and positive. Only 5 minutes (or so) of your time is needed to start changing things. Yes, right now while you are reading this. Ready? Go!
Take a piece of paper and a pen and start to write in column those sides of character that you don’t like or even hate in other(s). It can be 5, 10, 20 words-properties that describe a person. If you can keep them in mind it’s ok but prefer to keep a note somehow. So, 10 words, properties that you don’t lie in others are ready
Now as a column is finished with 10 words, think as if you were this person that can be described with these words, where and how these properties could help you, in which situations in your life it could be positive. And write these situations to the right from each word. For example, “Agressiveness is something that you don’t like in others but if I apply it to myself it coud be helpful or even nessesary if I defend my life or my children’s life. Or being stubborn can help me find my rights.. ans so on”
How do you see things now? What is the new shade of “negative” now? What has changed?
This exercise has an NLP (Neuro Linguistic Programming) instrument inside and is called reframing. It does NOT change a person in any way but it change our point of view on some things that happen putting new frame to a problem and at the same time can create more understanding for the others. It’s like putting an old picture into a new frame can change whole attitude to it.

With love,
Irina Grammatikopoulou
Social Psychologist, NLP Trainer
Έχετε προσέξει ότι γύρω μας υπάρχουν άνθρωποι που μας αρέσουν, μας ταιριάζουν και τους αγαπάμε άλλα υπάρχουν και εκείνοι που μας προκαλούν «αρνητικά» συναισθήματα. Πολύ πιθανόν α έχετε ακούσει από τους φίλους σας κάτι σαν,
«Δεν μπορώ, δεν αντέχω αυτούς που αργούν στα ραντεβού»
«Δεν αντέχω όταν λένε ψέματα»
«Δεν μου αρέσει αυτός ο ξερόλας»
«Δεν τη χωνεύω γιατί…»
«Δεν…δεν…δεν…»
Και εξ αιτίας των αρνητικών συναισθημάτων χαλάμε όλη την ημέρα μας, χάνουμε την διάθεση μας ή ίσως και τη σχέση. Αλλά φανταστείτε έναν τέτοιο άνθρωπο στη δουλειά σας σαν πελάτη, σαν συνάδελφο ή το αφεντικό, που υποχρεωτικά πρέπει να συνεργάζεστε μαζί του. Θα μπορούσατε να τον αφήνετε να σας χαλάει την διάθεση σας; Κάθε μέρα; Με λίγα λόγια πρέπει να κάνουμε κάτι για αυτό, έτσι δεν είναι;
Η προκλητική ψυχολογία, provocative psychology, λέει ότι για να μειωθεί η ένταση των αρνητικών συναισθημάτων πρέπει να παραδεχτούμε τα πράγματα που μας προκαλούν αυτά. Κατά κάποιο τρόπο η μέθοδος αυτή, μοιάζει με την ομοιοπαθητική. Δηλαδή για να θεραπευτούμε, να γίνουμε καλά και να έχουμε αντισώματα πρέπει να έχουμε ένα συγκεκριμένο ποσοστό της ‘νόσου’ ή με άλλα λόγια της ουσίας που μας προκαλεί συμπτώματα μέσα στο αίμα μας. Οι λέξεις κλειδιά εδώ είναι να ´παραδεχτούμε και το ´συγκεκριμένο ποσοστό´. Σαν εμβόλιο ακούγεται, ναι, άλλα σε διαφορετικό περιβάλλον. Σε περιβάλλον σχέσεων και αντιδράσεων. Να παλέψουμε με τους ανθρώπους συνέχεια δεν γίνεται, αλλά όσο συνεχίζουμε να τους βλέπουμε αρνητικά, τόσο περισσότερο χρόνο και δύναμη χάνουμε χωρίς να προχωρούμε προς βελτίωση και αρμονία. Αρνητικά με την έννοια ότι αρνούμαστε να τους δεχτούμε έτσι όπως είναι. Για το λόγο ότι είμαστε ακριβώς ίδιοι, κάνουμε τα ίδια λάθη απλά δεν βλέπουμε τα δικά μας. Πως θα δούμε τα δικά μας και του άλλου τουλάχιστον ουδέτερα;
Για αυτό χρειάζεται μονό 5 λεπτά απο το χρόνο σας τώρα που το διαβάζετε.
Έτοιμοι; Ξεκινάμε!
Πάρτε χαρτί και μολύβι και γράψτε σε μια στήλη όλα όσα δεν αντέχετε στον άλλο. 5-10 η 20 λέξεις-ιδιότητες, όσες έχετε. Αν μπορείτε να κρατάτε όλα αυτά στο μυαλό σας ακόμα καλύτερα, αλλά προτιμήστε να κρατήσετε σημειώσεις. Λοιπών, 10 λέξεις ιδιότητες που δεν σας αρέσουν στους άλλους ανθρώπους…
Τώρα μόλις τελειώσατε με τις 10 λέξεις, σκεφτείτε αν ήσασταν εσείς ο κάτοχος αυτής της καταπληκτικής ιδιότητας πως θα μπορούσε να σας βοηθήσει αυτή; Και δίπλα σε κάθε λέξη, δεξιά γράψτε μια άλλη, δικιά σας, συνθήκη ή περιστατικό, εκεί που θα σας βοήθησε αυτή η ιδιότητα! Για παράδειγμα, ´η επιθετικότητα μπορεί να φαίνεται αρνητική στους άλλους αλλά όταν την εφαρμόζω στη ζωή μου θα με βοηθούσε στις περιπτώσεις που πρέπει να αμυνθώ για τη ζωή μου η των παιδιών μου. Ή ´το να είμαι πιεστική θα με βοηθούσε να βρω το δίκαιο μου´. Και συνεχίστε μέχρι να τελειώσει όλη η λίστα σας.
Πως τα βλέπετε τώρα τα πράγματα; Πως είναι τώρα η καινούργια απόχρωση του ´αρνητικού´; Τι έχει αλλάξει;
Η άσκηση αυτή έχει εμπεριέχει την τεχνική που στο NLP, νεύρο γλωσσικό προγραμματισμό, ονομάζεται reframing η αναπλαισίωση, και βέβαια σε καμία περίπτωση ΔΕΝ μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο τον ίδιο, αλλά αλλάζει την δικιά μας οπτική γωνία, βάζοντας ένα καινούργιο πλαίσιο στο πρόβλημα μας και ταυτόχρονα δημιουργεί περισσότερη κατανόηση για τους διπλανούς μας. Σα να έχετε αλλάξει μια κορνίζα στον παλαιό σας πίνακα.

Με αγάπη,
Ιρίνα Γραμματικοπούλου
Κοινωνική ψυχολόγος, NLP Trainer, αρθρογράφος

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Lifehub

Το LifeHub είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα ενημέρωσης, πληροφόρησης, δικτύωσης και συνεργασίας με ανθρώπους που ενδιαφέρονται και αγαπούν το χώρο της ολιστικής θεραπευτικής. Μέσα από το LifeHub μπορείτε να επικοινωνήσετε τις ιδέες σας, να αντλήσετε πληροφόρηση από καταξιωμένους συνεργάτες στο χώρο, να βρείτε καλές πρακτικές για την καθημερινή σας ζωή, να εμπνευστείτε από ιστορίες επιτυχίας ή αποτυχίας, να γνωρίσετε ανθρώπους από την Ελλάδα και το εξωτερικό, να παρευρεθείτε σε διάφορες εκδηλώσεις και σεμινάρια. Απολαύστε μια πηγή πλούσια σε πληροφορίες και άρθρα!

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο