ΕΣΩΤΕΡΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΛΩΝ

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΛΩΝ

 

 

Το θέμα των συμβόλων συνδέεται με τη μεταβίβαση των πνευματικών εντυπώσεων εφόσον οι τελευταίες πρέπει να μεταφραστούν και να ερμηνευτούν με σύμβολα, με λεκτικούς τύπους ή με εικονογραφικές αναπαραστάσεις. Η διαδικασία αυτή δεν είναι δυνατό να αποφευχθεί. Βέβαια κατά τη μεταβίβαση της νοητικά αποτυπωμένης εντύπωσης στην εγκεφαλική συνείδηση, δηλαδή στην επίγνωση επί του φυσικού πεδίου, είναι πιθανό να υπάρξει παραπλάνηση. Τα αίτια αυτής της παραπλάνησης μπορεί να οφείλονται είτε σε εξωτερικές παρεμβολές είτε στη μη καθαρότητα του αγωγού λήψης. Η τελευταία μπορεί να αποδοθεί σε διάφορες μορφές κατώτερου ψυχισμού, σε κρυσταλλωμένες σκέψεις ή έμμονες ιδέες και σε συναισθηματικές διαταραχές. Κατά συνέπεια, διαφαίνεται η ανάγκη για μια ουσιαστική ευθυγράμμιση έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας αγωγός κατά μήκος του οποίου να κατέρχεται η πνευματική εντύπωση στον εγκέφαλο.

Εκείνοι που ζητούν να λειτουργήσουν σαν αγωγοί και να επιτρέψουν στις δυνάμεις του φωτός να εκφραστούν μέσα από τη ζωή τους, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ακόλουθες συμβολικές φάσεις οι οποίες θα επενεργήσουν σαν εστιακά σημεία πνευματικής ενέργειας, συντρίβοντας όλα τα εμπόδια κι εξαγνίζοντας έτσι την προσωπικότητά τους.

1ος μηνας

Ένα πέτρινο φράγμα. Μια πλημμύρα εξαγνιστικού ύδατος κι έπειτα το Όραμα. Τότε ο προσκυνητής ψάλλει : Αγαπώντας στέκω.

2ος μηνας

Μια βάρκα σε μια ήρεμη γαλάζια θάλασσα. Έπειτα ένα παλιρροιακό κύμα και μετά η γαλήνη. Ο βαρκάρης τραγουδά : Η καταιγίδα με έφερε στο σημείο αυτό.

3ος μηνας

Μια βουνοκορφή, χιόνι μαζί με λιακάδα. Μια ομάδα προσκυνητών ανηφορίζει. Ένας από αυτούς τραγουδά : Με αγάπη βαδίζουμε το Δρόμο.

4ος μηνας

Τρία πουλιά σε ένα δέντρο. Ζεστός άνεμος και βροχή κι έπειτα το αηδόνι – το πουλί που το κελάδημά του φτάνει στην καρδιά του Θεού.

5ος μηνας

Μια πύλη από ορείχαλκο, μια είσοδος χρυσή κι έπειτα μια φιλντισένια θύρα. Τρεις πύλες, αλλά κλειστές είναι μόνο δύο. Προχώρησε, προσκυνητή του Δρόμου και βρες την ανοιχτή πόρτα.

6ος μηνας  

Η στιγμή της ανατολής, ψυχρή αύρα και μια ακτίνα φωτός. Ένας κουρασμένος προσκυνητής κι έπειτα πάλι το όραμα. Τότε ψάλλει : Αγαπώντας στέκω για πάντα.

 

Επίσης οι συμβολικές φράσεις ή σπερματικές σκέψεις της πέμπτης ακτίνας οι οποίες πρέπει να ιδωθούν οπτικά σ συμβολική μορφή, είναι οι ακόλουθες :

  1. Ο μεγάλος Τροχός γυρίζει – ο τροχός του Κεραμέα. Το αγγείο της ζωής πλάθεται.
  2. Το φιλντισένιο κουτί με τα πάζλ περιέχει τις πολλές μικρές μορφές που ταιριάζουν με το πρότυπο. Καλύπτουν μια κεντρική σφαίρα – το σπόρο της ζωής.
  3. Μια χρυσαλλίδα προβάλλει. Μέσα στο κέλυφος εμφανίζεται το πρότυπο της μορφής που θα υπάρξει. Ποια είναι άραγε αυτή η μελλοντική μορφή ;
  4. Στα βάθη του λατομείου βρίσκεται ένα κομμάτι μάρμαρο. Σε αυτό ενυπάρχει μια μορφή εξαίσιας ομορφιάς. Ο γλύπτης δουλεύει προσπαθώντας να αποδώσει πιστά εκείνο που αποκαλύπτεται στην εσωτερική του όραση. Εργάζεται σωστά και το κάλλος προβάλλει στη ζωή.
  5. Η γέφυρα χτίζεται. Δύο μορφές προσεγγίζονται μεταξύ τους. Χτίσε μια μορφή, μια γέφυρα.
  6. Είδα όλες τις μορφές συγκεντρωμένες μέσα στη Μορφή του Θεού. Έτσι εμφανίστηκε μια μεγάλη Μορφή.

Επίσης η χρήση του συμβόλου είναι ιδιαίτερα εμφανής στην προστατευτική φόρμουλα που υιοθετεί ο όμιλος καθώς επιχειρεί να διαλύσει την ομαδική ή παγκόσμια θυμαπάτη. Στην περίπτωση αυτή ακολουθείται η εξής διαδικασία :

Τα μέλη του ομίλου εκφωνούν το μάντραμ :

<<Σαν ψυχή εργάζομαι στο φως και το σκοτάδι δεν μπορεί να με αγγίξει.

Παίρνω τη θέση μου μέσα στο φως.

Εργάζομαι και από το σημείο αυτό ποτέ δεν κινούμαι >>.

 Παράλληλα με αυτή την εκφώνηση εκτελούν το σημείο του Σταυρού, αγγίζοντας το κέντρο του μετώπου, το κέντρο του στήθους και καθένα από τα μάτια, σχηματίζοντας έτσι το μακροσκελή Σταυρό του Χριστού ή της θείας Ανθρωπότητας. Ο Σταυρός είναι το μεγάλο σύμβολο του φωτός και της συνείδησης και υποδηλώνει το κατακόρυφο και το οριζόντιο φως, τη δύναμη της έλξης και της ακτινοβολίας, τη ζωή και την υπηρεσία της ψυχής. Αντίθετα, ο σταυρός που εκτελούν οι Χριστιανοί, αγγίζοντας το μέτωπο, την καρδιά και τους δύο ώμους, είναι το σημείο της ύλης, μοιάζει με τη σβάστικα και γι αυτό θα εξαφανιστεί.

Ακόμη θα πρέπει να αναφερθεί ότι σε κάθε μύηση δίνεται κάποιο σύμβολο το οποίο είναι ενδεικτικό της αποκάλυψης. Ο ίδιος ο Χριστός δήλωσε ότι <<Τότε φανήσεται το σημείον του υιού του ανθρώπου εν τω ουρανό>>. Έτσι, όπως η γέννηση στη Βηθλεέμ αναγγέλθηκε από κάποιο Σημείο, το Άστρο, έτσι και η εμπειρία της Γέννησης στην οποία διηγείται η φυλή θα αναγγελθεί από κάποιο ουράνιο Σημείο.

Επιπλέον, στην προσπάθεια για ομαδική ολοκλήρωση πρέπει να οραματιζόμαστε τον καθένα από τους αδελφούς μας στον όμιλο με ένα άστρο ανάμεσα στα φρύδια, σαν το σύμβολο ενός αφυπνισμένου κέντρου άζνα και μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Στην περίπτωση αυτή πρόκειται για ένα τετράκτινο άστρο εφόσον ο πεντάκτινος αστέρας είναι το άστρο της μύησης. Μπορούμε ακόμα να δούμε όλα τα μέλη του ομίλου σαν ένα κύκλο ζωντανών φωτεινών σημείων (μαζί με τον εαυτό μας στον κύκλο, όχι όμως στο κέντρο του) κι έπειτα να φανταστούμε ότι αυτά τα φωτεινά σημεία σμίγουν και συγχωνεύονται σε ένα ακτινοβόλο ήλιο του οποίου οι φωτεινές ακτίνες κατευθύνονται στις τέσσερις γωνίες της γης.

Τέλος για να αναπτύξουμε την ποιότητα της δεύτερης ακτίνας θα πρέπει να παίρνουμε τη θέση εκείνου που βρίσκεται πίσω από τη σκηνή και να λέμε δυναμικά και με την ανάλογη πρόθεση τα εξής λόγια :

<<Είμαι εκείνος που δεν στέκει ποτέ μόνος.

Οι μέρες της απομόνωσης βρίσκονται πίσω μου.

Στέκω μόνος όταν έρχεται η δοκιμασία, γιατί είμαι δυνατός και δε χρειάζεται να αποστραγγίσω τη δύναμη των άλλων.

Στέκω μόνος όταν απαγγέλλεται η κατηγορία γιατί είμαι ειλικρινής και γνωρίζω τι πρέπει να κάνω.

Προστατεύω  έτσι τους αδύνατους και τους ελευθερώνω.

Αλλά στο έργο αυτό δεν έχω εαυτό γιατί είμαι ο Εαυτός – ο Εαυτός που ξέρει πώς να είναι ο Εαυτός μέσα σε όλα.

Κι έτσι εκτελώ το έργο μου – μόνος κι όχι μόνος.

Κι έτσι στέκω παντοτινά >>.

 

 

Συνεχίζεται …….

 

Π. Κ.

ΣΤΕΡΩΠΙΣ

 

Πηγές

Λεξικό Κοινωνικών Επιστημών, Τόμος 3, Unesco (1972)

  1. E. Cassiser, Essay on Men, Yale University Press (1941
  2. A. Bailey, The Dentiny of the Nations, Lucis Press (1974)
  3. A. Bailey, The Rays and the Initiations, Lucis Press (1976)
  4. A. Bailey, The Light of the Soul, Lucis Press (19784)
  5. A. Bailey, Discipleship in the New Age, Vol. 1, Lucis Press (1972)
  6. A. Bailey, Esoteric Psychology, Vol. 1, Lucis Press (1975)
  7. A. Bailey, Glamour A World Problem, Lucis Press (1971)
  8. A. Bailey, Education in the New Age, Vol. 1, Lucis Press (1974)
  9. A. Bailey, A Treatise on Cosmic Fire, Lucis Press (1973)

photo   thetarotreader

 

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Lifehub

Το LifeHub είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα ενημέρωσης, πληροφόρησης, δικτύωσης και συνεργασίας με ανθρώπους που ενδιαφέρονται και αγαπούν το χώρο της ολιστικής θεραπευτικής. Μέσα από το LifeHub μπορείτε να επικοινωνήσετε τις ιδέες σας, να αντλήσετε πληροφόρηση από καταξιωμένους συνεργάτες στο χώρο, να βρείτε καλές πρακτικές για την καθημερινή σας ζωή, να εμπνευστείτε από ιστορίες επιτυχίας ή αποτυχίας, να γνωρίσετε ανθρώπους από την Ελλάδα και το εξωτερικό, να παρευρεθείτε σε διάφορες εκδηλώσεις και σεμινάρια. Απολαύστε μια πηγή πλούσια σε πληροφορίες και άρθρα!

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.