ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

ΚΟΒΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΝΤΟΜΑΤΑ

 

Φαίνεται, και μάλλον έτσι είναι ότι τα σημερινά παιδιά είναι πιο έξυπνα από αυτά των παλαιοτέρων γενεών. Και η εξήγηση είναι μάλλον η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, η συσσωρευμένη και εύκολη πρόσβαση σε τόνους πληροφοριών και η έκθεση σε περισσότερα ερεθίσματα. Αλλά όταν η εκπαίδευσή εστιάζεται περισσότερο σε ακαδημαϊκά θέματα και όχι σε πρακτικά και καθημερινά, τότε ο άνθρωπος «χτίζεται» περίεργα και εξελίσσεται εντελώς μονόπλευρα. Τι να το κάνω να ξέρω την τετραγωνική ρίζα του 538 αν δεν μπορώ να δέσω τα κορδόνια μου;

Ήταν μεσημέρι όταν το τηλέφωνό μου κτύπησε και ο μικρός γιος (14 χρονών) του γείτονά μας, ρώτησε αν μπορούσε η γυναίκα μου να πάει στο σπίτι τους γιατί χρειάζονταν άμεσα κάποια βοήθεια. Οι γονείς τους έλλειπαν και μας έχουν πει να έχουμε το νου μας στα παιδιά. Του είπα ότι η γυναίκα μου είχε πέσει να κοιμηθεί για λίγο και για αυτό πήγα εγώ να βοηθήσω. Όταν μπήκα στο σπίτι τους τον είδα να κρατά μια μικρή ντομάτα, το μέγεθος ενός μεγάλου αυγού, και με ρώτησε αν μπορούσα να την κόψω για να φάει ο αδερφός του, που θα έρχονταν σε λίγο.

Προσπάθησα να κρύψω την έκπληξή μου. Πώς και δεν μπορεί να κόψει μια ντομάτα, αναρωτήθηκα; Ούτε και ο αδερφός του, που είναι 16 χρονών; Τα συγκεκριμένα παιδιά είναι εξαιρετικοί μαθητές, με διακρίσεις σε διάφορα θέματα. Έχουν ευγενικούς τρόπους συμπεριφοράς, γνωρίζουν πολλά και εκπληκτικά πράγματα για τους πλανήτες, για τις χημικές ενώσεις, όλους τους ποδοσφαιριστές, χειρίζονται άψογα το κομπιούτερ, μιλούν ήδη δυο ξένες γλώσσες. Όμως δεν μπορούν να κόψουν μια ντομάτα να φάνε. Και φαντάζομαι και άλλα βασικά καθημερινά πράγματα επιβίωσης.

Μήπως το κυνήγι των βαθμών στα σχολεία και οι τεχνολογικές προκλήσεις μας έχουν αποκόψει από τον ιστό της φυσικής και φυσιολογικής ζωής; Μήπως απομακρυνόμαστε επικίνδυνα από τη μητέρα φύση και τον φυσικό τρόπο ζωής; Αντιλαμβάνομαι την αναγκαιότητα να προσαρμοστούμε στην εποχή μας, αλλά το θεωρώ αφύσικο και «εγκληματική» παράλειψη να αδιαφορούμε για την ισορροπημένη εξέλιξη των παιδιών μας. Το «Παν μέτρων άριστον» είναι γενικώς ένας χρυσός κανόνας, που μπορεί να καθοδηγεί τις επιλογές μας και να μας προστατεύει από τις υπερβολές, που ενίοτε είναι και επικίνδυνες.

Το παιδί χρειάζεται τα γράμματα αλλά χρειάζεται και το παιχνίδι στη φύση, να λερωθεί, να ανακατευτεί με τα δέντρα, να περπατήσει ξυπόλητο, να ξέρει να βράσει ένα αυγό. Διαφορετικά διαμορφώνουμε ανεπαρκή άτομα, μονοσήμαντους οργανισμούς, με τεράστιες ελλείψεις σε ζωτικά θέματα. Αυτά τα άτομα στο τέλος, μπορεί να κερδίσουν μια διάκριση / ένα δίπλωμα σε ένα τομέα, να πάρουν άριστα στα μαθηματικά, αλλά θα δυστυχήσουν σε πολλούς άλλους. Μήπως οι ίδιοι οι γονείς έχουμε την ευθύνη να διευρύνουμε την εκπαίδευση των παιδιών μας;

Μήπως κακομαθαίνουμε / «καλομαθαίνουμε» τα παιδιά μας όταν τους τα προσφέρουμε όλα έτοιμα; Μήπως το εκπαιδευτικό μας σύστημα απαιτεί υπερβολική εστίαση και εξειδίκευση στα του σχολείου, διαμορφώνοντας ανεπαρκή άτομα και τελικά δυστυχισμένα άτομα; Ίσως να είναι όλα αυτά και κάποια άλλα που περιορίζουν μια πιο ολοκληρωμένη και ισορροπημένη εξέλιξη. Η ζωή απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες και σίγουρα η έλλειψή σε καθημερινά και πρακτικά πράγματα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ζωή μας. Η απόκτησή τους θα πρέπει να είναι μέρος της γενικής διαμόρφωσης του νέου ανθρώπου. Είναι κάτι που πρέπει να μαθαίνεται σε μικρή ηλικία. Αν δεν μάθεις να στρώνεις το κρεβάτι σου μικρός, δύσκολα θα το κάνεις αργότερα.

 

Γιάννης Αραχωβίτης

www.SuccessMentor.gr

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΑΧΩΒΙΤΗΣ

Ο Γιάννης Αραχωβίτης είναι ιδρυτής του SuccessMentor & του StarDogs Positive Training. Πρωτοπόρος της Θετικής Εκπαίδευσης Ανθρώπων και Ζώων σε όλη τη νότια Ευρώπη, είχε την ευκαιρία για πάνω από 25 χρόνια, να εμβαθύνει στα μυστικά της συμπεριφοράς και στο πώς μπορούμε να πετύχουμε τις απαραίτητες αλλαγές προκειμένου να φτάσουμε άμεσα και αποτελεσματικά στους στόχους μας (προσωπικούς, επαγγελματικούς, κοινωνικούς). Σήμερα είναι από τους κορυφαίους στο χώρο του, με διεθνή αναγνώριση, εισηγητής και διοργανωτής διαφόρων σεμιναρίων και εργαστηρίων σε Ελλάδα, Ευρώπη και Αμερική. Τα βιβλία του σχετικά με τη συνεργασία ανθρώπου-ζώου είναι από τα ελάχιστα ελληνικά συγγράμματα που έχουν μεταφραστεί και σε άλλες χώρες.

Έχοντας τη μοναδική ευκαιρία να σπουδάσει τη συμπεριφορά ζώων (πιο απλή) και την συμπεριφορά ανθρώπων (πιο σύνθετη), ανέπτυξε την ικανότητα να ερμηνεύει, αναλύει, σχεδιάζει και να κατευθύνει, με μοναδική μαεστρία, τη διαδικασία ελέγχου και αλλαγής συμπεριφοράς. Ο τρόπος του να καθοδηγεί από τα απλά προς τα σύνθετα, κάνει την επίτευξη στόχων ένα ευχάριστο και ασφαλές ταξίδι που κρατάει τα κίνητρα ισχυρά και τον ενθουσιασμό διαρκή .

lifehub-apopseis-100Ο Γιάννης έχει παρουσιαστεί πολλές φορές στα ΜΜΕ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επιπρόσθετα, έχει αρθρογραφήσει πολλές φορές σε διάφορα κορυφαία περιοδικά και εφημερίδες, καθώς και στο διαδίκτυο. Έχει γράψει 3 βιβλία , και 4 CD, DVD. Έχει λάβει μέρος στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο», έχει υπάρξει σύμβουλος σε τηλεοπτικό ριάλιτυ στην Τουρκία καθώς και σε κινηματογραφικές και διαφημιστικές παραγωγές στην Ελλάδα. Είναι αντιπρόσωπος χώρας του PDTE.

Πρόσφατα, παρακολούθησε με επιτυχία το EXPERTS ACADEMY ( public speaking, marketing, creativity, self growth, motivation, launching and campaigning, building success , Coaching & Mentoring) στο San Francisco.

Το πάθος του είναι η συμπεριφορά και η βελτίωση των ανθρώπων. Το πώς μπορεί κάποιος να φτάσει από το A στο Β (τα βήματα) και πώς μπορεί κάποιος να αλλάξει τις περιοριστικές πεποιθήσεις και συμπεριφορές του, και να μεταμορφωθεί σε έναν θετικό, αποτελεσματικό και ικανό άνθρωπο (αλλαγή πιστεύω & συμπεριφορών). Έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 450 επαγγελματίες εκπαιδευτές συμπεριφοράς σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Σκοπός του είναι να εμπνεύσει, μέσω αμοιβαίας συνεργασίας, όσους θέλουν να πετύχουν υψηλότερα επίπεδα απόδοσης, αποτελεσματικότητας και ηθικής. Να τους βοηθήσει να βρουν την ψυχική, σωματική και νοητική δύναμη, καθώς και τις σύγχρονες τεχνικές, για να αναπτυχθούν με περισσότερη υγεία, αφθονία, επιτυχία, αυτονομία, και σοφία.

lifehub-apopseis-101Απευθύνεται σε κάθε Ελεύθερο Επαγγελματία /Επιχειρηματία (π.χ. συγγραφείς, εισηγητές, ομιλητές, καθοδηγητές, διοργανωτές σεμιναρίων, ψυχολόγο, καθηγητή, δάσκαλο ιδιαίτερων ή ομαδικών μαθημάτων κ.λ.π.), στον καθένα που έχει ένα μήνυμα (υπηρεσία ή προϊόν) που θέλει να το παρουσιάσει και να το προωθήσει στο ευρύτερο κοινό. Είσαι ειδικός (ειδήμων) σε κάτι και θέλεις να το μοιραστείς με το κόσμο; Έχεις ένα όνειρο ζωής, να ασχοληθείς κάτι που σου αρέσει και θέλεις να κάνεις καριέρα; Το SuccessMentor μπορεί να σε βοηθήσει να αποφασίσεις τη πορεία , τη στρατηγική, τους στόχους, το στήσιμο της όλης καμπάνιας προς την επίτευξη των στόχων σου.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.