ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΡΟΣ Β’

 

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1)   ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΣΩΜΑΤΟΛΑΤΡΙΚΗ ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ;

Η Θεοσέβεια είναι ένας όρος που προσδιορίζει τον βαθμό της Θρησκευτικότητας (πνευματικότητας – τελειοποίησης) που έχει μέσα του αναπτύξει ο άνθρωπος σε σχέση με τον Θεό (Αλήθεια).

Όταν αναφερόμαστε σε σωματολατρική «Θεοσέβεια» εννοούμε ότι η θρησκευτικότητα, το ενδιαφέρον και ο δυναμισμός του ανθρώπου είναι προσδεδεμένα προς τα έξω και ορίζονται άμεσα από τις σωματικές και συνειδητές ανάγκες και επιθυμίες του. Συνεπώς θεοποιεί κάθε της ύλης παράγωγο γύρω του κι αυτό αποτελεί γι’ αυτόν το σημείο της λατρείας, της πίστης, της αγάπης και του καθημερινού αγώνα για απόκτησή του. Είναι δηλαδή το όριο της Θρησκευτικότητας του ανθρώπου στο εξωτερικό ένδυμα του Αιώνιου.

Η Θρησκευτική Θεοσέβεια βασίζεται στην απόλυτη αναγνώριση του ανθρώπου προς το πρόσωπο του ενσαρκωμένου Θεού ή προς τον ίδιο τον Θεό. Πρόκειται για μία ενδόμυχη -θα λέγαμε τυφλή- παραδοχή – πίστη προς το προσωπικό του ιδανικό, στο οποίο εναποθέτει όλο το είναι του (εδώ βέβαια υπάρχουν πολλές διαβαθμίσεις).

Η Φιλοσοφική Θεοσέβεια στηρίζεται στην Φιλελεύθερη αδογμάτιστη προσέγγιση, έρευνα, μελέτη, διδαχή, επαλήθευση και άπλωμα του Νου και της Καρδιάς προς τα Επέκεινα (Μεταφυσικά – Πνευματικά).

Ο Εσωτερικός δυναμισμός του ανθρώπου αναβιβάζεται χωρίς απόλυτες θέσεις και πίστεις και η όποια πίστη αναπτύσσεται, απορρέει -και στεφανώνεται- από την Εσωτερική Γνώση και από το Εσωτερικό Βίωμα.

2)   ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ Ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΙΜΑΤE ΝΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΖΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.

Καταρχάς η Εσωτερική Παιδεία ή Εσωτερισμός ή Μεταφυσική είναι απόρροια των υπερβατικών θείων καρπών – βιωμάτων μεγάλων όντων που πέρασαν από τον πλανήτη μας και που χαρακτηρίστηκαν ως Μύστες.

Αυτήν την Αμιγή και Αυτογενή Γνώση την μετάλλαξαν από υπερδιανοητική σε διανοητική και την παρέδωσαν ελεύθερα στην ανθρωπότητα για ουσιαστικότερη αντίληψη της πνευματικότητας, αλλά και για ανάβλεψη περισσοτέρων ανθρώπων προς αυτήν.

Αυτήν η διαχρονική πάλλουσα Εσωτερική Γνώση είναι η κατάλληλη Πνευματική Τροφή για την ψυχή του ανθρώπου και για την ανάπτυξη της φιλοσοφικής και θρησκευτικής ανόδου, διότι από την μία πλευρά δονεί την καρδιά με υπερσυναισθήματα (πνευματικά ρίγη και άγνωστες – πρωτόγνωρες συγκινήσεις και λιγώματα) και από την άλλη πλευρά δομεί το Νου με τις αντιπροσωπευτικότερες εικόνες της Αλήθειας – Τελειότητας στην Διάστασή μας, πράγμα που επιτρέπει στον κάθε ενασχολούμενο να σχηματίσει αργά αλλά σταθερά το ΠΑΖΛ της Αλήθειας μέσα του έστω και μέσω της διανοητικής λειτουργίας του Νου του.

Αποτέλεσμα αυτής της διπλής επενέργειας είναι η αναβίβαση των δονήσεων του μαθητή (ανάπτυξη και σταθεροποίηση της Θρησκευτικότητας), ο σταθερός γνώμονας και το τέλειο σημείο αναφοράς που θα αποτελεί τον μόνιμο εσωτερικό σύμβουλο, οδηγό, διορθωτή και πόλο έλξης της πορείας του προς τα πάνω (το τέλειο ιδανικό).

3) ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΤΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΣΥΝΑΡΤΑΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ;

Σύμφωνα με την Εσωτερική Φιλοσοφία ο άνθρωπος είναι στο βάθος του ένα ψυχοπνευματικό ον. Όταν ακόμη ακολουθούσε ως εξατομικοποιημένο πνεύμα την πορεία καθόδου – απομάκρυνσης από τον Πατέρα αναγκάστηκε κάποια στιγμή να προεκβάλλει από μέσα του μια ουσία για να θωρακίσει το αμόλυντο πνεύμα από την αραχνοΰφαντη ύλη των εσωτερικών διαστάσεων που περνούσε κατερχόμενη. Στην συνέχεια φόρεσε μια σειρά πολλών σωμάτων – φορέων – σκαφάνδρων από τα πιο λεπτοφυή έως και τα πιο χονδροειδή, μέχρι να ενδυθεί το φυσικό σώμα που όλοι μας έχουμε στον κόσμο μας.

Διαθέτοντας όμως το Ελεύθερο της Βούλησης κατέβηκε πρόωρα και παρά την Θεία Απαγόρευση στον αδιαμόρφωτο ακόμα για κατοίκιση φυσικοαιθερικό μας κόσμο (13η εξώτατη Διάσταση), παραβαίνοντας την Θεία Επιταγή, δημιουργώντας το προσωπικό του Κάρμα (ανταποδοτική δικαιοσύνη) και ενεργοποιώντας τον μηχανισμό της μετενσάρκωσης – αναγέννησης.

Όπως είναι φυσικό η ψυχή μετέδωσε την εξουσία στον Νου του ανθρώπου (συνείδηση) ο οποίος όντας κατασκεύασμα υλικό ταυτίστηκε απόλυτα με την γύρω του -την μέσα του και έξω του- ύλη, βυθίστηκε και παραδόθηκε σ’ αυτήν παραμερίζοντας το ψυχικό του μεγαλείο και θέτοντάς το στο περιθώριο.

Αυτό είναι το δράμα μας και η μέγκενη μέσα στην οποία βρισκόμαστε.

Έτσι συντελέστηκε ο πλήρης αυτοπεριορισμός της ψυχής για να σπουδάσει στα φυσικά εργαστήρια του κόσμου μας μια διαφορετική εμπειρία την οποία θα παραδώσει κάποια στιγμή στην πνεύμα. Το λάθος του Νου όμως είναι ότι προσδέθηκε μονόπλευρα και μονολιθικά στο επίγειο κυνήγι της ευτυχίας και ότι παρέτεινε και παρατείνει αυτήν εις βάρος της πανελευθερίας του ψυχοπνεύματος που φέρει μέσα του, έτσι ώστε να γίνεται δυνάστης της ψυχής του και να υπόκειται σε χιλιάδες αναμασούσες εμπειρίες, δράματα, πόνους , αρρώστιες και κάπου κάπου και χαρές, διότι οι υλικές επιδιώξεις του τον αφήνουν διαρκώς εκτεθειμένο ψυχοπνευματικά, αλλά και σφάλοντα απέναντι στους συνανθρώπους του και στα πραγματικά συμφέροντα του ίδιου του τού εαυτού που είναι κοινά για άπασα την ανθρωπότητα επί της γης.

Εδώ ακριβώς άρχεται η εξέλιξη του ανθρώπου που νοιώθει μέσα του κάτι διαφορετικό να σκιρτά, μια νέα λάμψη ελπίδας και ψυχικής ανάτασης – απελευθέρωσης (ΑΛΗΘΟΥΣ και ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ).

Αυτό θα ενισχυθεί και θα βοηθηθεί κατά πολύ να βγει στην επιφάνεια από έναν συνάνθρωπο κάπως πιο εξελιγμένο από τον ίδιο που θα του δώσει την απαιτούμενη ώθηση, εκπαίδευση θεωρητική και πρακτική για να πραγματώσει την Αλήθεια μέσα του.

4) ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ, ΠΩΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ; ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

Ο Φιλοσοφικός Μυστικισμός είναι η σύνδεση, σύνθεση και συνεργασία Νου και Καρδιάς με πρωτεργάτη το Νου. Ο διαλογιστής – φιλόσοφος είναι ο ετοιμασμένος για τα μέλλοντα. Αυτός που με κόπους και βάσανα ανοίγει την Πνευματική Οδό μέσα από την ελεύθερη σχολαστική μελέτη αμιγών πνευματικών έργων που προέρχονται από Μύστες ή Δασκάλους της Σοφίας (πάντα δίπλα σε Εσωτερικό Δάσκαλο) και κυρίως με ειδικές νοητικές ασκήσεις που αποσκοπούν να ελέγξουν την έξαλλη διανοητική λειτουργία δημιουργώντας προϋποθέσεις ενεργοποίησης της υπερδιανοητικής – πνευματικής λειτουργίας του Νου που θα μεταβάλλει τον άνθρωπο σε τέλειο ον και θα του επιτρέψει να κοινωνήσει εσωτερικά με την ψυχοπνευματική του υπόσταση.

Στον φιλοσοφικό μυστικισμό υπάγεται η Ράτζα Γιόγκα (βασιλική ένωση, η κορωνίδα όλων των Γιόγκα) η οποία επιγραμματικά είναι η εξής:

Εγκράτεια (περιλαμβάνει 5 αποχές – ηθικούς κανόνες), Πειθαρχία (περιλαμβάνει 5 αρχές προς τις οποίες πρέπει ο άνθρωπος να συμμορφώνεται συνειδητά), κατάλληλες θεραπευτικές Στάσεις, ρυθμικές αναπνοές για έλεγχο της Παγκόσμιας Ενέργειας – Πράνας, αποκοπή του νου από τις αισθήσεις (χαλάρωση, απαρχή εσωστρέφειας), Συγκέντρωση, Διαλογισμός, Θέωση – Ένωση – Ομοίωση – Φώτιση και τέλος Απελευθέρωση της ψυχής από τα καρμικά δεσμά που τον υποχρεώνουν σε συνεχείς επαναγεννήσεις και άνοιγμα στην πολλαπλή απλωσιά των εσωτερικών διαστάσεων και για τις πιο ώριμες ψυχές αποπνευμάτωση και επαναφορά στην Πατρική Στέγη απ’ όπου και εκπορεύτηκαν κάποτε στα παρελθόντα…

Ειδικά την σημερινή εποχή ο άνθρωπος κυριαρχείται απόλυτα από το Νου του (σκέψη) και βάσει αυτής δομεί το μελλοντικό του κάρμα και τα ανάλογα δεσμά με την εξωτερική φορεσιά της Δημιουργίας (13η φυσικοαιθερική εσχάτη διάσταση), σιδερένια (κακές επιλογές – δράσεις) και χρυσά (καλές επιλογές – δράσεις).

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θεωρείται κεφαλαιώδους σημασίας η προσέγγιση της πνευματικότητας στον άνθρωπο μέσα από τον κατάρτιση και τον έλεγχο του Νου του, που οδηγεί στην αυτοκυριαρχία, στην υπέρβαση των γήινων δεδομένων και στην διέλευση από τον κόσμο που μας περιβάλλει αβρόχοις ποσί.

 

Του Ηλία Λ. Κατσιάμπα *

μαθητή του μεταφυσικού δασκάλου Ν. Α. Μαργιωρή (**)

www.omakoio.gr  και http://omakoio.blogspot.com

E-mails: omakoio@omakoio.grκαι omakoeio@gmail.com

Τηλ. & Φαξ: 24310-75505 ή 6974-580768

(*) Ο Ηλίας Λ. Κατσιάμπας είναι καθηγητής φυσικής αγωγής, δημοσιογράφος – εκδότης της καθημερινής πολιτικής εφημερίδας των Τρικάλων «Η ΕΡΕΥΝΑ», συγγραφέας και μαθητής του σύγχρονου Έλληνα πνευματικού δασκάλου και Φιλόσοφου Νικολάου Α. Μαργιωρή (1913-1993). Συνέγραψε περί τα 14 έργα και είναι υπεύθυνος των Ομακοείων Τρικάλων (1992) και Θεσσαλονίκης (1999), της Ακαδημίας Γιόγκα Ν. Μαργιωρή – Ομακοείο και πλήρες μέλος της IYTA (InternationalYogaTeachersAssociation). Τηλέφωναεπικοινωνίας: 24310-75505 & 6974-580768.

Web Site: www.omakoio.gr and http://omakoio.blogspot.com, E-mails: omakoio@omakoio.gr or omakoeio@gmail.com

(**) Ο Νικόλαος Α. Μαργιωρής (1913-1993) υπήρξε σύγχρονος νεοπυθαγόρειος μεταφυσικός δάσκαλος, ιδρυτής των Ομακοείων Αθηνών, Λαμίας και Τρικάλων και χριστοκεντρικός και χριστοκρατικός μύστης. Συνέγραψε περί τα 189 φιλοσοφικά και πρακτικά έργα και δίδαξε επί σειρά 35 ετών (1958-1993) την Εσωτερική Φιλοσοφία, την Γιόγκα και τα Εναλλακτικά Θεραπευτικά Συστήματα στον τόπο μας. Σε ανοιχτή ψηφοφορία στο κοινό που διεξήγαγε ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ το 2008 αναδείχθηκε μεταξύ των 100 Μεγάλων Ελλήνων Όλων των Εποχών.

Web Site: www.omakoio.gr and http://omakoio.blogspot.com,

E-mails: omakoio@omakoio.gr or omakoeio@gmail.com

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΗΛΙΑΣ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑΣ

Ο Ηλίας Λ. Κατσιάμπας γεννήθηκε στις 30 Οκτωβρίου 1965 στα Τρίκαλα Θεσσαλίας, όπου μεγάλωσε και διαμένει σήμερα. Είναι πτυχιούχος φυσικής αγωγής (ΤΕΦΑΑ), έχει δημοσιογραφική θητεία είκοσι δύο ετών και είναι συγγραφέας και εκδότης 15 φιλοσοφικών έργων. Έχει νυμφευτεί με την Σοφία Α. Σκουμή με την οποία έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, τον Λάμπρο και την Μαρία.

Από νεαρότατη ηλικία εκδήλωσε έντονες εσωτερικές ανησυχίες γύρω από την αναζήτηση της ουσίας των πραγμάτων, του αληθινού νοήματος της ζωής. Ερεύνησε πολλά φιλοσοφικά συστήματα, μελέτησε όγκους βιβλίων Εσωτερισμού κάθε είδους, εποχής και χώρας, μέχρις ότου γνώρισε τον Έλληνα Δάσκαλο του Εσωτερισμού Νικόλαο Α. Μαργιωρή (1913-1993, www.omakoio.gr), στο πνευματικό έργο του οποίου διείδε την ουσιαστική Γνώση, την υπέρτατη εμπράγματη αλήθεια. Έγινε μαθητής του και συμπορεύτηκε στενά μαζί του από το 1983 μέχρι το φυσικό του τέλος στις 6 Μαΐου του 1993.

Μεταξύ άλλων διδάχθηκε την αμιγή Ράτζα Γιόγκα και εκπαιδεύτηκε σε πλήθος άλλες εσωτερικές γνώσεις σε ποικίλα θέματα (Εσωτερικής Φιλοσοφίας, Εσωτερικής Θεολογίας, Μυστικισμού, Αστρολογίας – Αστροσοφίας, Υπνωτισμού – Ορθοψυχισμού, Επιστημονικού Πνευματισμού, Εσωτερικής Θεραπευτικής κ.λ.π.) ανεβαίνοντας βαθμιαία τα σκαλοπάτια της πνευματικής του εξέλιξης.

Η πύρινη και ακατάβλητη έφεση και θέληση του συγγραφέα για τα Επέκεινα, σε συνδυασμό με την επί μία σχεδόν δεκαετία εκπαίδευση, μαθητεία και άμεση στενή σχέση με το Δάσκαλό του Νικόλαο Α. Μαργιωρή συνετέλεσαν τα μέγιστα στο σταδιακό σχηματισμό μιας ολοκληρωμένης, ξεκάθαρης βιωματικής αντίληψης – άποψής του για όλο το κύκλωμα της Μεταφυσικής και των πρακτικών του διαλογισμού και του μυστικισμού.

Στις 18 Ιανουαρίου του 1992 με την πλήρη παρότρυνση, τις οδηγίες και την παρουσία – εγκαινίαση από τον Δάσκαλό του ίδρυσε το Ομακοείο Τρικάλων, εκπαιδευτικό – πνευματικό κέντρο, όπου διδάσκονται μέχρι σήμερα όλα τα συστήματα της Γιόγκα (Μάντραμ, Κρίγια, Ράτζα, Κάρμα, Γκνάνι, Μπάκτι, Κουνταλίνη, Σαχάγια, Ατμοϋγροποίηση-Αδυνάτισμα και Παιδική Γιόγκα), Εσωτερική Φιλοσοφία, Εναλλακτική και Εσωτερική Θεραπευτική και γενικότερα Εσωτερισμός (Αποκρυφολογία και Μυστικισμός).

Από το 1999 δραστηριοποιήθηκε και στην Θεσσαλονίκη υπό τον διακριτικό τίτλο Ομακοείο Θεσσαλονίκης.

Τον Ιούλιο του 2012 μαζί με συνεργάτες και μαθητές του ίδρυσε το Σωματείο «Ακαδημία Γιόγκα Νικολάου Μαργιωρή – Ομακοείο» προς απότιση φόρου τιμής στον Δάσκαλό του Ν. Μαργιωρή και πληρέστερη αξιοποίηση του φιλοσοφικού και πρακτικού του έργου.

Πρεσβεύει και επισημαίνει την ύψιστη ανάγκη ευρείας διδασκαλίας της Εσωτερικής Παιδείας (Εσωστρέφειας – Γνώθι Σεαυτόν) για την δημιουργία υγιών και ισορροπημένων νοών και ενός αληθινά Νέου Πνευματικού Ανθρώπου με αυτογνωσία, αυτοδυναμία, αυτονομία, διευρυμένο Νου, διάθεση προσφοράς, απαλλαγμένου από υλιστικές μικρότητες και απωθημένα, κατάλληλου να συνταιριάξει και ν’ ανταποκριθεί καλύτερα στα δεδομένα της σύγχρονης πραγματικότητας όπως και κάθε μελλοντικής εποχής της Ανθρωπότητας.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.