ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΙΔΕΑΛΙΣΜΟΥ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Αυτή η αυξανόμενη ροπή προς τον ιδεαλισμό και την περιεκτικότητα είναι σε τελευταία ανάλυση μία ροπή προς την αγάπη-σοφία. Το γεγονός ότι οι άνθρωποι εφαρμόζουν λαθεμένα αυτά τα ιδανικά, υποβιβάζουν τον οραματισμό και διαστρέφουν την αληθινή εικόνα του ποθητού τέρματος, δεν θα πρέπει να παρεμποδίζει την αντίληψη ότι το πνεύμα του ιδεαλισμού αυξάνει και δεν περιορίζεται, όπως στο παρελθόν, σε λίγους προχωρημένους ομίλους ή σ’ ένα-δύο μεγάλους ενορατικούς.

Οι συζητήσεις του κοινού ανθρώπου, σήμερα, συνδέονται με κάποια πολιτική, κοινωνική, εκπαιδευτική ή θρησκευτική φιλοσοφία, βασισμένη σε κάποια σχολή ιδεαλισμού.

Όλα, όσα ήταν θέματα των διανοουμένων και των φιλοσόφων, αποτελούν θέματα συζήτησης του μέσου ανθρώπου. Αυτό καταδεικνύει την ικανότητα του ανθρώπινου νου να σκέφτεται με όρους του μεγαλύτερου Όλου κι όχι μόνο με όρους του προσωπικού συμφέροντος. Αυτό υποδηλώνει μία ροπή της συνείδησης της ανθρωπότητας προς τη συγχώνευση του ατόμου με το σύνολο, δίχως, ταυτόχρονα να χάνει την αίσθηση της ατομικότητάς του.

Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται σήμερα σε κάθε έθνος και σε όλα τα μέρη του κόσμου με αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση της σκέψης προς τη συγχώνευση, τη σύνθεση και την αμοιβαία συνεργασία για ορισμένους σκοπούς που οραματίζονται.

Καθώς ο άνθρωπος βρίσκει ψηλαφητά το δρόμο του ανάμεσα σ’ αυτές τις γραμμές και καθώς οι οι ποικίλες ιδεολογίες και οι πολλές ιδέες του προσφέρουν σημεία εκλογής και του υποδεικνύουν αναδυόμενα πρότυπα ζωής, θα μαθαίνει βαθμιαία να σκέπτεται με μεγαλύτερη διαύγεια και ν’ αναγνωρίζει τις διαφορετικές όψεις της αλήθειας.

Όταν η στάση αυτή θα έχει αναπτυχθεί στο πεδίο της πρακτικής εκπαίδευσης, θ ‘ανακαλύψουμε έθνη και άτομα που θ’ αναπτύσσουν ιδέες που θα ταιριάζουν στην εθνική ή προσωπική ψυχολογία, ενώ παράλληλα θ’ αναγνωρίζουν την δυναμικότητα και τη χρησιμότητα των απόψεων των άλλων ατόμων και εθνών.

Όταν, για παράδειγμα, οι ιδέες που περιέχονται στη διδασκαλία για τις επτά ακτίνες θ’ αποκτήσουν μία γενική αναγνώριση, θ’ ανακαλύψουμε την ανάπτυξη της ψυχολογικής κατανόησης και τα έθνη και οι θρησκείες του κόσμου θα φτάσουν σε μία αμοιβαία κατανόηση.

Πηγή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.