ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ

ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΗΛΑ ΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΔΩΝ ΚΑΙ Ο ΖΩΔΙΑΚΟΣ ΤΩΝ ΔΙΔΥΜΩΝ

ΤΡΙΤΟΣ ΑΘΛΟΣ

ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΗΛΑ ΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΔΩΝ

(ΔΙΔΥΜΟΙ : 21 Μαίου – 20 Ιουνίου)

Ο ΜΥΘΟΣ

Ο Μεγάλος Προεστός και ο δάσκαλος είδαν την τρίτη μεγάλη Πύλη να ανοίγεται  στον Υιό του ανθρώπου και να αποκαλύπτεται μία νέα ευκαιρία για να βαδίσει τον Δρόμο.

Πέρα, σε μία μακρινή χώρα, υψώνονταν το Ιερό Δέντρο, το δέντρο της Σοφίας, που κρέμονταν απ’ αυτό τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων. Η φήμη των γλυκών αυτών καρπών είχε φτάσει σε μακρινές χώρες και όλοι οι υιοί των ανθρώπων, που αναγνώριζαν τους εαυτούς τους ως Υιούς του Θεού, επιθυμούσαν τους καρπούς αυτούς.

Ο Ηρακλής, μόλις του δόθηκε το μήνυμα, ρώτησε τον δάσκαλο για τον δρόμο που έπρεπε να πάρει για να βρει το Ιερό Δέντρο και να κόψει τα μήλα.

«Δείξε μου τον Δρόμο, Δάσκαλε της ψυχής μου, ζητώ να βρω τα μήλα, τα χρειάζομαι για μένα τον ίδιο».

«Δεν είναι έτσι υιέ μου, ο Δρόμος είναι μακρύς. Δύο πράγματα θα σου εμπιστευθώ και από εσένα εξαρτάται ν’ αποδείξεις την αλήθεια των λόγων μου».

Το Ιερό Δέντρο φρουρείται καλά. Τρεις ωραίες παρθένες περιποιούνται το Δέντρο και προστατεύουν τους καρπούς του. Ένας δράκος με εκατό κεφαλές προστατεύει τις παρθένες και το Δέντρο. Φυλάξου καλά από τη δύναμη αυτή, που είναι πολύ μεγάλη για σένα, φυλάξου από τα πολύ έξυπνα τεχνάσματα που ξεπερνούν την αντίληψή σου.

Το δεύτερο πράγμα που θέλω να σου πω, είναι ότι η έρευνά σου θα φέρει, εκεί που θα συναντήσεις το Δρόμο, πέντε μεγάλες δοκιμασίες. Κάθε μία θα σου δώσει τα μέσα για να εκτελέσεις τον σκοπό με φρόνηση, κατανόηση, επιτηδειότητα και ευκαιρία.

Ο Ηρακλής, βέβαιος για τον εαυτό του, πέρασε την Τρίτη Πύλη. Διέσχισε τη χώρα, ζη τώντας το Ιερό Δέντρο, αλλά δεν το βρήκε. Πέρασε πολύς καιρός κι ακόμα ερευνούσε.

Ο Δάσκαλος που παρακολουθούσε από μακριά, έστειλε το Νηρέα για να τον βοηθήσει.Ήρθε πολλές φορές με διαφορετική μορφή και με διάφορα λόγια αλήθειας, ο Ηρακλής όμως δεν απαντούσε γιατί δεν ήξερε ποιος είναι ο απεσταλμένος. Δεν κατάλαβε την βοήθεια, που με τόσο έντεχνο τρόπο του προσφέρθηκε.

Με λύπη επιστρέφει ο Νηρέας στον Δάσκαλο και του αναφέρει την αποτυχία.

«Η πρώτη από τις πέντε δοκιμασίες πέρασε και στο στάδιο αυτό σημειώθηκε αποτυχία», απάντησε ο Δάσκαλος.

Ο Ηρακλής συνέχισε την έρευνά του προς το Νότο κι εκεί συνάντησε τον Ανταίο, το φίδι και πάλεψε μαζί του νομίζοντας ότι είναι ο φύλακας που φυλάει το Ιερό Δέντρο, αλλά δεν κατάφερε να τον νικήσει. Ξαναπάλαιψε και αυτή τη φορά άρπαξε το φίδι και το σήκωσε ψηλά, αρκετά πάνω από το χώμα. Το αποτέλεσμα ήρθε. Ο Ανταίος μίλησε:

«Θα έρθω πάλι με άλλη μορφή στην όγδοη Πύλη» (Σκορπιός).

Ο Δάσκαλος είδε όλα όσα συνέβησαν και ανάφερε τα γεγονότα στον Μεγάλο Προεστό, ο οποίος καθόταν στην αίθουσα του Συμβουλίου του Κυρίου.

«Η δεύτερη δοκιμασία πέρασε και στέφθηκε με επιτυχία. Ας προχωρήσει».

Ευτυχισμένος και σίγουρος ο Ηρακλής μπήκε χωρίς σκέψη στην Τρίτη δοκιμασία.

Εκεί συνάντησε τον Βούσιρη, τον μεγάλο άρχοντα της Πλάνης, υιό των υδάτων και στενό συγγενή του Ποσειδώνα. Το έργο του είναι να προκαλεί σύγχυση και παραπλάνηση στους ανθρώπους χρησιμοποιώντας λόγους που φαίνονται σοφοί.

Ο Ηρακλής αγάπησε και θαύμαζε τον Βούσιρη και δεν ερευνούσε πια για το Ιερό Δέντρο, μέχρι που ο Δάσκαλός του τον έδεσε σε ένα βωμό και τον κράτησε δεμένο για ένα χρόνο.

Ξαφνικά ,ενώ προσπαθούσε να σπάσει τα δεσμά του, ήρθαν στο νου του τα λόγια του Νηρέα: <Η αλήθεια βρίσκεται μέσα σου, μέσα σου υπάρχει μία απώτερη δύναμη και σοφία, επικαλέσου την ισχύ που είναι η κληρονομιά όλων των ανθρώπων>.

Τότε, χρησιμοποιώντας τη δύναμή του, σπάζει τα δεσμά και δένει τον ψευτοδάσκαλο στη θέση που ήταν ο ίδιος δεμένος.

Ο Δάσκαλος που παρακολουθούσε από μακριά είπε:<Η Τρίτη μεγάλη δοκιμασία τελείωσε με επιτυχία. Ας προχωρήσει>.

Ο Ηρακλής με αμφισβητούμενη ανακούφιση και περισσότερη σύνεση συνέχισε στο Δρόμο του.

Ξαφνικά μία κραυγή βοήθειας ακούστηκε και ένα κοπάδι από γύπες τριγύριζε πάνω από ένα βράχο. Έπειτα ακούστηκε πάλι η κραυγή. Ο Ηρακλής προβληματίστηκε αν θα έπρεπε να συνεχίσει την έρευνα ή να βοηθήσει τον αδερφό του. Ξανάκουσε τη φωνή και τελικά έτρεξε προς βοήθεια του Προμηθέα, που ήταν αλυσοδεμένος στο βράχο και τον απελευθέρωσε.

Τότε ο Δάσκαλος μίλησε στον ανήσυχο μαθητή:<Η τέταρτη φάση στο δρόμο προς το Ιερό Δέντρο τελείωσε. Δεν σημειώθηκε καθυστέρηση. Ο κανόνας πάνω στην ατραπό που διάλεξες είναι ΜΑΘΕ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙΣ>.

Η έρευνα συνεχίστηκε και μία μέρα του ήρθε επιτέλους μία πληροφορία ότι το Δέντρο βρισκόταν σ’ ένα μακρινό βουνό. Έτσι προχώρησε προς τα ψηλά βουνά της Ανατολής και βρέθηκε μπροστά στο Δέντρο, που αναζητούσε. Πάλι όμως καταλήφθηκε από στενοχώρια, βλέποντας τον Άτλαντα να κλονίζεται κρατώντας το φορτίο όλου του κόσμου στην πλάτη του.

Ξέχασε το Ιερό Δέντρο και τα μήλα και έτρεξε να σηκώσει το βάρος των κόσμων στη δική του πλάτη. Έκλεισε τα μάτια τονώνοντας τον εαυτό του και…Να! Το φορτίο κύλισε και ο Ηρακλής στάθηκε ελεύθερος, το ίδιο και ο Άτλας.

Μπροστά του στεκόταν ο γίγας και στο χέρι του κρατούσε τα χρυσά μήλα προσφέροντάς τα με αγάπη στον Ηρακλή.

Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ

Ερχόμαστε τώρα στον τρίτο άθλο, στο Ζωδιακό σημείο των Διδύμων, που αφορά κυρίως το έργο του ζηλωτή στο φυσικό πεδίο, καθώς αρχίζει να κατανοεί τον εαυτό του.

Προτού καταστεί δυνατό το γεμάτο δράση αυτό έργο, πρέπει να υπάρξει ένας κύκλος εσώτερης σκέψης και μυστικιστικού πόθου, μία υποκειμενική διεργασία που επιτελείται για μακρό χρόνο, μέχρι να έρθει η στιγμή της ενοποίησης ψυχής και σώματος.

Η πραγματική δοκιμασία της ειλικρίνειας του ζηλωτή λαμβάνει χώρα σ’ αυτό το φυσικό πεδίο επίτευξης και στο έργο της απόκτησης των Χρυσών Μήλων της σοφίας.

Στο στάδιο αυτό ο οραματιστής πρέπει να γίνει άνθρωπος της δράσης. Το φυσικό πεδίο είναι ο τόπος που αποκτάται η εμπειρία και ο τόπος , όπου τα αίτια που έχουν την αρχή τους στον κόσμο της νοητικής προσπάθειας, πρέπει να φανερωθούν και να επιτύχουν την αντικειμενικότητα. Είναι συνεπώς ο τόπος που αποκτάται η γνώση και που αυτή η γνώση πρέπει να μετουσιωθεί σε σοφία. Η γνώση είναι η αναζήτηση της λογικής έννοιας, ενώ η σοφία είναι η παντογνωσία ή η συνθετική γνώση της ψυχής.

Στον άθλο αυτό ο Ηρακλής αντιμετωπίζει το τεράστιο έργο να συνενώσει τους δύο πόλους της ύπαρξής του, έτσι ώστε η δυαδικότητα να δώσει τη θέση της στην ενότητα και να συγχωνευθούν τα ζεύγη των αντιθέτων.

ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΘΛΟΥ

Οι Δίδυμοι έχουν δύο αστέρες που οι Έλληνες τους αποκαλούν Κάστωρ και Πολυδεύκης. Αυτοί προσωποποιούν δύο μεγαλύτερες ομάδες αστέρων, τις επτά Πλειάδες και τους επτά αστέρες της Μεγάλης Άρκτου, γύρω από τους οποίους φέρεται να περιστρέφεται το Σύμπαν. Οι δύο αυτές ομάδες αστέρων (οι Πλειάδες και η Μεγάλη Άρκτος) παριστάνουν το Μακρόκοσμο, ενώ οι Δίδυμοι (ο Κάστωρ και ο Πολυδεύκης), παριστάνουν τον Μικρόκοσμο.

Ο Κάστωρ θεωρείται θνητός και ο Πολυδεύκης αθάνατος.

Είναι ενδιαφέρον αστρονομικό φαινόμενο ότι ο Κάστωρ είναι μειωμένης λαμπρότητας και δεν έχει το φως που είχε πριν από πολλές εκατονταετίες, ενώ ο Πολυδεύκης, ο αθάνατος αδερφός, αυξάνει σε λαμπρότητα και επισκιάζει τον αδερφό του.

Έτσι έχουμε έναν αξιοσημείωτο αστερισμό, που διατηρεί πάντοτε στα μάτια των ανθρώπων, την ιδέα της αυξανόμενης δύναμης της πνευματικής ζωής και της δύναμης του προσωπικού εαυτού που ελαττώνεται.

Οι Δίδυμοι είναι κυρίως το ζωδιακό σημείο της διάνοιας και έχει ένα ιδιαίτερο ζωτικό αποτέλεσμα στην Άρεια φυλή μας. Στη φυλή αυτή η νοητική ικανότητα έχει αναπτυχθεί σταθερά. Για τον λόγο αυτό ασκούν επιρροή και στους τρεις τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Κυβερνούν την εκπαίδευση, ασχολούνται με τις γνώσεις και τις επιστήμες και θέτουν τα θεμέλια της σοφίας. Διέπουν επίσης τη γλώσσα, τις σχέσεις, την επικοινωνία και το εμπόριο. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι και οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Λονδίνο κυβερνώνται από τους Διδύμους, ότι η Αγγλική γλώσσα είναι αυτή που κυριαρχεί στον κόσμο καθώς και το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες γραμμές υπερποντίων επικοινωνιών, έχουν αφετηρία τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΑΘΛΟΥ

Στην αρχή της αναζήτησής του ο Ηρακλής συνάντησε το Νηρέα, αλλά δεν εντυπωσιάσθηκε και  συνέχισε την περιπλάνησή του. Γνώρισε την επαφή με τον Ανώτερο Εαυτό, δεν γνώρισε όμως τόσα ώστε να παραμείνει μαζί του. Βρέθηκε στη μεγάλη στιγμή να συνομιλεί με το Νηρέα (τη ψυχή), αλλά αυτό δεν διήρκησε και αρχίζει μία άλλη εμπειρία.

Πρέπει να παλέψει με τον Ανταίο (το φίδι). Πρέπει να παλέψει με τις θυμαπάτες του κατώτερου ψυχισμού, που στα αρχικά στάδια έλκει το ενδιαφέρον ζηλωτών. Η πάλη αυτή κράτησε πολύ καιρό μέχρι που ο Ηρακλής σήκωσε το φίδι στον αέρα. Ο αέρας θεωρείται το σύμβολο του πεδίου της Ενόρασης ή του Βουδδικού πεδίου. Το αστρικό πεδίο είναι η αντανάκλαση του Βουδδικού  και θα δούμε την αλήθεια όταν ανυψωθούμε από τη θυμική αυταπάτη στο καθαρό φως της Χριστικής συνείδησης.

Το επόμενο στάδιο της έρευνας του Ηρακλή προσαρμόζεται επίσης στην ανθρωπότητα ως σύνολο. Έπεσε στα νύχια του Βούσιρη, του ψευτοδάσκαλου. Σήμερα ο κόσμος είναι γεμάτος από τέτοιους δασκάλους, που ισχυρίζονται ότι είναι μυημένοι και ότι είναι φύλακες της αλήθειας. Εδραιώνουν προσωπικές σχέσεις και συγκεντρώνουν ομάδες ανθρώπων τους οποίους παραπλανούν.

Ο αληθινός μυημένος αναγνωρίζεται από τη ζωή και τις πράξεις του και είναι πολύ απασχολημένος στην υπηρεσία της φυλής για να βρει χρόνο να ελκύει την προσοχή των γύρω του και να δίνει υποσχέσεις.

Ο Ηρακλής απελευθέρωσε τον εαυτό του από τον κόσμο της θυμικής αυταπάτης και άρχισε να υπηρετεί. Πρώτα ελευθερώθηκε κάτω από το σύμβολο του Προμηθέα, που σημαίνει ενσαρκωμένος Θεός, γλυτώνοντάς τον από τα βασανιστήρια των γυπών του παρελθόντος. Το ηλιακό πλέγμα, το στομάχι και το συκώτι, είναι εξωτερικεύσεις της φύσης της επιθυμίας. Έτσι έπαυσε να είναι ιδιοτελής και να ικανοποιεί τον εαυτό του.

Ο Προμηθέας, ο εντός Θεός, μπορούσε να προχωρήσει στην υπηρεσία του κόσμου και να σηκώσει το φορτίο του Άτλαντα. Αφού εγκατέλειψε την έρευνά του για να βοηθήσει τον κόσμο, ο Άτλαντας του έδωσε τα Χρυσά Μήλα φέρνοντάς τον σε επαφή με τις τρεις πανέμορφες παρθένες, τις τρεις όψεις της ψυχής του.

Η Αίγλη συμβολίζει τη δόξα της Ζωής, τη μεγαλοπρέπεια της εκδήλωσης στο φυσικό Πεδίο. Του έδωσε ένα μήλο και του είπε:<Ο δρόμος για μας είναι πάντοτε έργα αγάπης>. Η Ευρύθεια φυλάει την Πύλη – την ψυχή – που είναι πάντα ανοιχτή από την Αγάπη-Σοφία και δίνει ένα μήλο στον Ηρακλή σημειωμένο με τη χρυσή λέξη ΥΠΗΡΕΣΙΑ.Η Εσπερίδα, το εσπερινό άστρο της μύησης, απεικονίζει τη Θέληση. Είπε στον Ηρακλή:<Βάδισε τον Δρόμο>.

Νοημοσύνη, Αγάπη και Θέληση, οι τρεις όψεις της ψυχής που οδηγούν τον ειλικρινή ζηλωτή στο Δρόμο της Υπηρεσίας.

Πηγή ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ – Alice Bailey

 

Επιμέλεια

Δήμητρα Αλαγκιόζογλου

 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ

Ονομάζομαι Δήμητρα Αλαγκιόζογλου και είμαι Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.

Ο κύκλος αυτός της εργασίας τελείωσε και τώρα είμαι εθελόντρια σε μία Μ.Κ.Ο που υποστηρίζει και συμπαρίσταται σε οικογένειες και παιδιά κυρίως Ρομά αλλά και άλλων εθνικοτήτων.

Ασχολούμαι κυρίως με παιδιά βοηθώντας τα στα μαθήματα τους.

Τα ενδιαφέροντα μου άπτονται θέματα όπως Φιλοσοφία, Εσωτερική Αστρολογία, Εσωτερική Θεραπευτική, αλλά και θέματα σύγχρονων Επιστημών, όπως η Αστροφυσική, θεωρία των κβάντα και άλλοι συναφείς κλάδοι.

Προσθήκη σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο


CAPTCHA Image
Reload Image

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.